L’editor acadèmic Wiley ha revelat que guanyarà 44 milions de dòlars (33 milions de lliures esterlines) a partir d’associacions d’intel·ligència artificial (IA) que no ofereix als autors l’oportunitat de desactivar-se.

L’editorial nord-americà és l’últim a capitalitzar les ofertes per donar accés a les empreses tecnològiques al contingut dels seus autors per formar els seus grans models de llenguatge (LLM).

Wiley ja ha guanyat 23 milions de dòlars amb ofertes d’IA i va confirmar a The Bookseller que s’espera que guanyarà 21 milions de dòlars més aquest exercici.

Un portaveu va confirmar que els autors de Wiley rebran una remuneració per la llicència de la seva obra en funció dels seus “condicions contractuals”.

Al juliol, els autors van parlar amb un altre editor acadèmic, Taylor& Francis, l’empresa matriu de Routledge, per un acord d’IA amb Microsoft per valor de 10 milions de dòlars, al·legant que no se’ls va donar l’oportunitat de desactivar-se i que no reben cap pagament addicional per l’ús del seu investigació de l’empresa tecnològica. T&F va confirmar més tard que s’havia de guanyar 75 milions de dòlars amb dos acords d’associació d’IA.

El llibreter va preguntar a Wiley sobre les desactivacions en cas que els autors no volen que el seu treball s’utilitzi per entrenar chatbots d’IA. L’empresa va confirmar que no oferia “cap exclusió específica per als autors d’aquests acords de llicència” si no volen participar.

Un portaveu va dir: “Crear una desactivació o una subscripció per a un tipus específic de llicència cas per cas donaria suport erròniament a l’afirmació engañosa dels desenvolupadors d’IA que la llicència no és escalable”.

Quan se li va preguntar sobre les empreses tecnològiques darrere dels dos acords, el portaveu de Wiley va respondre: “Considerem que la informació sobre acords de llicència específics és confidencial, d’acord amb els termes de l’acord”.

Va afegir: “Wiley es compromet a protegir els drets dels autors i dels titulars dels drets d’autor. Supervisem els desenvolupadors de models d’IA per a l’ús de material amb drets d’autor sense permís i busquem protecció contra les violacions dels drets d’autor”.

“Com amb qualsevol acord comercial per a l’ús del contingut publicat per Wiley, Wiley compensa els seus socis (per exemple, autors de llibres, socis editorials) d’acord amb els termes contractuals. Els nostres acords contractuals són confidencials, de manera que no divulgem informació específica sobre les seves condicions financeres”.

Article publicat a The Bookseller, clica aquí per accedir-hi