El DOGC núm. 9182 publica la convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència no competitiva, per a l’edició d’audiollibres en llengua catalana o occitana (ref. BDNS 760238).

L’objecte d’aquesta línia de subvencions és donar suport a l’edició d’audiollibres en llengua catalana o occitana. S’entén per audiollibre el producte digital obtingut mitjançant la gravació de la lectura en veu alta d’un llibre imprès, susceptible de ser reproduït en dispositius electrònics.

El període de publicació dels audiollibres és de l’1 de novembre del 2023 al 31 d’octubre del 2024.

Els períodes per presentar sol·licituds són els següents:

• Per a audiollibres publicats entre l’1 de novembre de 2023 i el 31 de maig de 2024, el període de presentació de sol·licituds és del 13 de juny al 4 de juliol de 2024, tots dos inclosos.
  • Per a audiollibres publicats entre l’1 de juny i el 31 d’octubre de 2024, el període de presentació de sol·licituds és del 26 de setembre al 5 de novembre de 2024, tots dos inclosos.

CONVOCATÒRIA

TOTA LA INFORMACIÓ, NORMATIVA I DOCUMENTACIÓ RELACIONADA

Requisits:

1. Els audiollibres s’han d’haver publicat en el període que determini la convocatòria corresponent.
  2. Els audiollibres han de tenir com a origen una obra publicada prèviament en paper i n’han de ser una reproducció fidedigna.
  3. Els audiollibres han de ser editats per a la seva comercialització. A l’efecte d’aquestes bases, s’entén per edició comercial la que estigui subjecta a un preu de venda al públic.
  4. L’editorial ha d’haver publicat en format paper un mínim de sis títols en català o en occità, o deu títols en qualsevol llengua, l’any anterior al de concessió de la subvenció. En el cas d’editorials de nova creació n’hi ha prou amb publicar un mínim de sis títols en català o en occità, o deu títols en qualsevol llengua, l’any de concessió de la subvenció. A l’efecte d’aquestes ajudes, es considera editorial de nova creació la que s’hagi constituït l’any de concessió de la subvenció o l’any anterior al de la concessió de la subvenció.
  5. Els audiollibres s’han d’enregistrar mitjançant la utilització de veu humana real. No s’accepten els audiollibres elaborats amb veu electrònica.
  6. En el cas d’edició en llengua catalana o occitana i castellana, sempre que siguin publicades per una mateixa entitat, empresa o grup editorial, cal que les edicions en català o en occità dels audiollibres siguin anteriors o simultànies a la castellana, en cas que n’hi hagi.
  7. S’ha de presentar una sol·licitud per audiollibre.

Exclusions:

1. Els audiollibres d’ensenyament. Per audiollibres d’ensenyament es consideren els audiollibres que reprodueixen o complementen llibres de text, els audiollibres amb propostes d’exercicis adreçats a l’alumnat i, en general, qualsevol audiollibre editat exclusivament per ser utilitzat en el sistema educatiu.
  2. Els audiollibres editats per empreses o entitats privades editorials per encàrrec d’entitats públiques i empreses o entitats privades no editorials.
  3. Els audiollibres publicats o finançats pels mateixos autors i les obres no venals.
  4. Els audiollibres editats per entitats i empreses editorials que només siguin assequibles per als socis o adherits respectius.
  5. Els audiollibres plurilingües en què l’àudio en català o occità no hi figuri complet.
  6. Els audiollibres que no disposin d’ISBN i número de dipòsit legal. No s’exigeix l’obligació de disposar de número de dipòsit legal en el cas d’audiollibres que tinguin la consideració de publicacions en línia i, per tant, que siguin difosos en suport electrònic no tangible, d’acord amb el Decret Reial 635/2015, de 10 de juliol, pel qual es regula el dipòsit legal de les publicacions en línia.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds.

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Consultes:
Per consultes sobre la subvenció i els seus continguts: 93 567 35 68 i 93 554 78 55
Per consultes sobre la tramitació telemàtica: 93 552 91 66
[L’horari d’atenció telefònica és de 9 a 14 h, de dilluns a divendres]