El DOGC núm. 9139 publica la convocatòria de l’Institut Català de les Empreses Culturals, en règim de concurrència competitiva, per a la realització d’actuacions que redueixin l’impacte ambiental, i fomentin i millorin l’accessibilitat de les empreses o entitats del sector cultural (ref. BDNS 752927).

L’objecte d’aquesta línia és la concessió de subvencions per a la realització d’actuacions, que no siguin inversions, adreçades a reduir l’impacte ambiental, o que fomentin i millorin l’accessibilitat i contribueixin a la incorporació dels criteris del Codi d’accessibilitat de Catalunya, de les activitats i equipaments culturals de les empreses o entitats culturals dels àmbits del sector audiovisual, de les arts escèniques (dansa, teatre i circ), de la música, de les arts visuals, del llibre, dels videojocs i de la cultura digital, en les modalitats següents:

1. actuacions que redueixin l’impacte ambiental.
  2. actuacions que fomentin i millorin l’accessibilitat.

NOTA: Des de l’ICEC ens han confirmat que les editorials poden acollir-se a aquest ajut, encara que les bases no ho esmentin específicament

En queden excloses les actuacions relatives a la realització de diagnosis ambientals i d’accessibilitat, i a la realització de plans de sostenibilitat ambiental i d’accessibilitat, així com les consultories específiques de caràcter ambiental i d’accessibilitat.

Les subvencions que es concedeixen d’acord amb aquestes bases tenen la consideració d’ajuts de minimis, regulats pel Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis (DOUE L2831, de 15.12.2023).”

S’estableixen les definicions següents:

1. Equipaments culturals: es consideren equipaments culturals les llibreries, les sales d’exhibició cinematogràfica, les galeries d’art, les sales de concert, els teatres, les carpes de circ i els centres d’arts digitals
  2. Llibreria: establiment obert al públic que es dedica, exclusivament o principalment, a la venda de llibres al client final.
  3. Sala d’exhibició cinematogràfica: local o recinte obert al públic on, d’acord amb la normativa aplicable, es projecten obres cinematogràfiques a canvi de l’abonament previ d’un preu o d’una contraprestació, sense perjudici que s’hi puguin programar altres continguts.
  4. Galeria d’art: establiment que té com a activitat principal l’exposició oberta al públic d’obres d’art amb finalitat comercial.
  5. Teatre: espai amb programació estable d’arts escèniques de caràcter professional.
  6. Centres d’arts digitals: entesos com els equipaments que es dediquin a la creació, producció i exhibició d’arts digitals.

El termini de presentació de sol·licituds és del 10 d’abril al 2 de maig de 2024, ambdós inclosos.

CONVOCATÒRIA

BASES

TOTA LA INFORMACIÓ, NORMATIVA I DOCUMENTACIÓ RELACIONADA

Recordem que es tracta d’una convocatòria en règim competitiu. Per això és molt important posar especial atenció en la confecció de la Memòria del projecte atès que és el principal element amb el que compta la Comissió de Valoració a l’hora de jutjar els projectes.

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Consultes:

Per consultes sobre els continguts de sostenibilitat: 93 117 01 78 – sostenibilitatambiental.icec@gencat.cat

Per consultes sobre els continguts d’accessibilitat: 93 554 78 49 – públics.icec@gencat.cat

Per consultes sobre la tramitació: 93 880 55 71 – ajuts.icec@gencat.cat

Per consultes tècniques sobre la tramitació telemàtica: 93 552 91 66

[L’horari d’atenció telefònica és de 9 a 14 h de dilluns a divendres]

SESSIÓ INFORMATIVA SOBRE AQUESTS AJUTS

Divendres, 26 d’abril a les 12 h, en línia

Per si és del vostre interès, l’Institut de l’Ecoedició, juntament amb l’ICEC, ha organitzat una sessió informativa en línia per tal de treure el màxim profit a aquest ajut i presentar la calculadora ambiental BookDAPer i el segell Ecoeditat. Tres propostes per ajudar a reduir la petjada ambiental del sector editorial i comunicar-ho de manera verificada i rigorosa.

Divendres, 26 d’abril a les 12 h

Enllaç: meet.google.com/wed-epck-keu