El DOGC núm. 9181 publica la Resolució CLT/2060/2024 per la qual es dona publicitat a l’Acord del Consell d’Administració de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural pel qual s’aprova la convocatòria, per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per al commemoracions d’esdeveniments, personalitats o entitats de l’àmbit de la cultura catalana per al període 2024-2025 (ref. BDNS 765708).

Són subvencions per finançar, durant un període biennal, els projectes i les activitats relacionats amb commemoracions d’esdeveniments, personalitats o entitats de l’àmbit de la cultura catalana.

Es poden atorgar subvencions en les tres modalitats següents:

1. Commemoracions d’esdeveniments i de personalitats de l’àmbit cultural que hagin estat aprovades pel Govern de la Generalitat de Catalunya. Els podeu consultar a aquest web: https://presidencia.gencat.cat/ca/ambits_d_actuacio/commemoracions/
  2. Commemoracions d’aniversaris de personalitats, d’entitats i d’empreses culturals i de les seves iniciatives de repercussió nacional o local, així com d’equipaments culturals rellevants per la seva trajectòria històrica i importància territorial que celebrin la commemoració de la seva creació, que no es puguin incloure a la modalitat de la lletra a. Els aniversaris han de ser, com a mínim, de 50 anys en el cas de les entitats, les empreses i de les seves iniciatives, i els equipaments culturals, i sempre múltiples de 25 anys. Els aniversaris de personalitats han de ser, com a mínim, de 100 anys del seu naixement o de la seva mort, i sempre múltiples de 50.
  3. Commemoracions d’esdeveniments culturals excepcionals de més de 250 anys, i sempre múltiples de 50, que tinguin una repercussió rellevant més enllà de l’àmbit de la localitat on es celebren, i que no es puguin incloure en la modalitat de la lletra a.

El període per presentar sol·licituds és del 12 al 27 de juny de 2024 a les 14 h.

CONVOCATÒRIA

TOTA LA INFORMACIÓ, NORMATIVA I DOCUMENTACIÓ RELACIONADA

Recordem que es tracta d’una convocatòria en règim competitiu. Per això és molt important posar especial atenció en la confecció de la Memòria del projecte atès que és el principal element amb el que compta la Comissió de Valoració a l’hora de jutjar els projectes.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Recomanem llegir atentament les bases.

Consultes:

Tràmit de sol·licitud i de reformulació: 93 554 74 89 – laura.polofe@gencat.cat
Contingut del projecte:
—Arts escèniques, visuals i música: 93 554 71 92
—Cultura Popular i Patrimoni Etnològic: 93 567 10 49 – imalagarriga@gencat.cat
—Foment de la cultura catalana (Gabinet Tècnic): 93 554 71 67 – eferrandez@gencat.cat
—Llengua: 93 554 72 54 – ocalatayud@gencat.cat / 93 510 32 87 – luzverdaguer@gencat.cat
—Lletres: miquelburgueno@gencat.cat – 93 193 87 32
—Patrimoni cultural: 93 316 27 40 (ext. 14309) – merce.ferrer@gencat.cat