Institut Ramon LlullL’Institut Ramon Llull ha publicat la segona convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a l’elaboració de materials de promoció internacional d’obres de literatura catalana i aranesa (ref. BDNS 702264 – 2a convocatòria).

Finançament de la traducció de fragments i elaboració de materials de promoció d’obres de literatura catalana i aranesa.

Es consideren despeses subvencionables:

• La traducció de l’extracte, biografia de l’autor i material relacionat (articles de premsa, ressenyes, etc.). L’extensió màxima de l’extracte no pot superar el 20% del text original.
  • La redacció i traducció d’un text original sobre l’autor i/o la seva obra.
  • La recerca i traducció d’articles de premsa.
  • La producció del material de promoció en qualsevol format (paper, digital i/o audiovisual):
    – Despeses de producció editorial: disseny, maquetació i impressió.
    – Despeses de producció audiovisual: producció tècnica, traducció i subtitulació.

En el cas d’obres il·lustrades per un il·lustrador/a resident a Catalunya o les Illes Balears també es consideraran subvencionables aquelles en què el text original hagi estat escrit en una llengua diferent a la catalana.

Es considera despesa subvencionable aquella que correspongui a una prestació de servei d’un professional extern a l’empresa i/o entitat beneficiària de la subvenció i per la qual hagi rebut una remuneració econòmica.

No són subvencionables les despeses derivades de l’elaboració i producció de catàlegs o pàgines webs d’editorials i agències literàries que incloguin més d’una obra i un autor.

La quantia destinada a cada subvenció pot ser de fins al 100% de les despeses subvencionables establertes amb un import màxim de 3.000,00 euros per cada sol·licitud.

El termini per a la presentació de sol·licituds és del 20 de juny al 5 d’octubre de 2023, ambdós inclosos.

Recordem que es tracta d’una convocatòria en règim competitiu. Per això és molt important posar especial atenció en la confecció de la Memòria del projecte atès que és el principal element amb el que compta la Comissió de Valoració a l’hora de jutjar els projectes.

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Aquest ajut és de tramitació telemàtica obligatòria. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Consultes: Rosa Crespí – rcrespi@llull.cat

Més informació: Web Institut Ramon Llull