-
A l’espera de tancar xifres, les vendes han crescut un 20% respecte l’any passat
-
Pel que fa a l’assistència de públic, s’aconsegueix arribar als 60.000 visitants, un 15% més que l’edició 2022
-
L’organització està treballant amb l’Ajuntament de Barcelona per a celebrar, de manera excepcional, la 42a edició al passeig Lluís Companys, del 20 al 29 de setembre de 2024
La Setmana del Llibre en Català, el gran espai de trobada entre lectors, editors, llibreters i autors, ha tancat avui la seva 41a edició amb xifres rècord d’assistència i de vendes.
Entre el 8 i el 17 de setembre, més de 60.000 persones han visitat La Setmana atretes per l’àmplia oferta de llibres en català i les més de 300 d’activitats programades per a tots els públics, amb presentacions, debats literaris, concerts, tallers, itineraris literaris, recitals de poesia, signatures d’autors, taules rodones i converses, entre altres. Això suposa un increment del 15% d’assistents en comparació amb l’edició anterior.
Pel que fa a les vendes, a l’espera de tancar xifres definitives, les vendes han crescut un 20% respecte a l’edició 2022.
Aquestes xifres confirmen el festival del llibre en català com l’esdeveniment cultural referent del país i corroboren la vitalitat i bona salut del sector del llibre en català.
Nova ubicació temporal per l’edició 2024
El 2024, La Setmana del Llibre en Català canviarà excepcionalment la seva ubicació degut a la celebració de la 37a Copa Amèrica a Barcelona, però amb la idea de retornar més endavant al Moll de la Fusta.
L’organització està treballant amb l’Ajuntament de Barcelona per celebrar la 42a edició al passeig Lluís Companys, del 20 al 29 de setembre de 2024.
La gran festa del llibre en català
La Setmana és un dels esdeveniments culturals més importants del país per projecció, volum de negoci, assistents i difusió. És la festa del llibre en català i de totes les entitats, associacions i institucions que treballen per la llengua i el llibre en català.
Liderat per Editors.cat, del comitè organitzador també en formen part el Gremi d’Editors de Catalunya, l’APPEC, el Gremi de Llibreters de Catalunya, el Gremi de Distribuïdors de Publicacions de Catalunya, la Generalitat de Catalunya, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, l’ICUB, Biblioteques de Barcelona, laGerència de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i l’Institut Ramon Llull. Compta amb la col·laboració del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil i amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i el Ministerio de Cultura.
El soci tecnològic de La Setmana és Parlem Telecom i són patrocinadors Catalunya DO, Romanyà Valls, Col·legi d’Òptics i Optometristes de Catalunya, Bonpreu – Esclat, Estrella Damm, Coca-Cola, Fundació Antigues Caixes Catalanes-BBVA i Transloan. Hi col·laboren Òmnium Cultural, CCCB, Ateneu Barcelonès, Port de Barcelona, Port Vell, Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil, Associació de Joves lectors en català, SGAE i Textura. Són mitjans col·laboradors: CCMA, La Vanguardia, Flaixbac, Time Out, Diari Ara, Revista Núvol, Catorze i El Culturista.