El proper dimarts 17 de gener a les 12 hores, tindran lloc a la seu del Gremi una sessió informativa sobre el Segell de Qualitat de les Col·leccions Científiques i la presentació «Estudio diagnóstico de la edición académica española».

• Data: dimarts 17 de gener de 2017
  • Hora: 12.00h
  • Lloc: Seu social del Gremi (València, 279 de Barcelona)

NOTA IMPORTANT: Per tal de garantir una correcta organització de l’acte, és imprescindible que feu la inscripció telemàtica mitjançant el botó “INSCRIPCIÓ”.
Cal fer una inscripció per a cada persona de l’empresa que hi vulgui assistir.

Sessió informativa sobre el Segell de Qualitat de les Col·leccions Científiques

Com sabeu, s’ha posat en marxa la primera convocatòria del Segell de Qualitat de les Col·leccions Científiques. Es tracta d’un projecte iniciat fa anys per la UNE (Unión de Editoriales Universitarias Españolas), el FECYT (Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología) i l’ANECA (Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación) que finalment es porta a terme. La Federación de Gremios de Editores de España ha arribat a un acord per tal que qualsevol editorial de llibre científic espanyola, independentment que fos membre o no de la UNE, pugui presentar les seves col·leccions per a ser avaluades.

Destaquem que es tracta d’un segell que avalua col·leccions científiques i no l’editorial en el seu conjunt. Està pensat per aquelles editorials que tinguin ben definides col·leccions d’alt contingut acadèmic o científic i que portin anys publicant-les.

• Les bases de la convocatòria, la guia d’avaluació del segell i el manual d’aplicació es poden consultar clicant sobre el següent enllaç: SELLO CEA-APQ
  • La concessió del segell és per un període de tres anys i el seu cost és de 1.500 euros per als associats a la UNE i de 1.750 euros per als no associats.
  • Per tal d’aclarir els dubtes que hagin sorgit en el procés de presentació de la documentació, el Gremi ha organitzat una sessió informativa a càrrec dels responsables de qualitat de la UNE.

Projecte «Estudio diagnóstico de la edición académica española»

En aquesta sessió es presentarà també el projecte «Estudio diagnóstico de la edición académica española» que està desenvolupant el Grup d’Investigació sobre el Llibre Acadèmic (ILIA) del CSIC amb el patrocini de la FGEE i el recolzament del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

En aquesta presentació s’explicaran les motivacions per a realitzar l’estudi, que tindrà en compte variables de producció editorial, especialització, selecció d’originals i prestigi, així com alguns aspectes econòmics i referits als models de negoci. L’estudi inclourà una classificació de les editorials en funció del seu perfil i pretén millorar el coneixement sobre el sector editorial acadèmic en el seu conjunt. L’informe resultant, previst per al primer trimestre d’enguany, permetrà realitzar anàlisis sectorials rellevants, tant per a les editorials com per a les associacions, les institucions del llibre i les agències d’avaluació de l’activitat investigadora.