La Federación de Gremios de Editores de España (FGEE) sol·licita a Govern que mantingui la gestió col·lectiva obligatòria de drets de propietat intel·lectual en la transposició de la directiva europea sobre drets d’autor en el mercat únic digital, al tractar-se del model més adequat per autors i editors, així com per a les plataformes tecnològiques ja que garanteix la transparència i l’equitat en les tarifes i el repartiment.

Des de la Federació s’explica que la gestió col·lectiva “és una de les grans conquestes europees per al món de la creació” i assegura que “aquest model ha demostrat la seva idoneïtat per aportar al mercat l’equilibri i la seguretat jurídica necessària per garantir el desenvolupament dels models de negocis editorials i tecnològics”.

També recorda que en l’actual entorn tecnològic i global la gestió col·lectiva obligatòria és més necessària que mai, ja que aporta “transparència i equitat a l’ecosistema cultural digital”.

Els editors destaquen, a més, la dimensió social d’aquest model, que garanteix cobertura assistencial a milers d’autors tots els anys.

“Creadors i editors no podem renunciar a la nostra propietat intel·lectual” afirmen des de la Federació i conclouen que “la gestió col·lectiva és el model que garanteix la sostenibilitat i diversitat de la cultura i informació”.

• Pots llegir la nota de premsa aquí