• Entre les més de 150 obres presentades s’han seleccionat un total de deu, escrites per set autores i cinc autors, entre els gèneres predominen la comèdia, històric i drama.

• La quarta edició tindrà lloc el proper 8 d’abril, les inscripcions per assistir virtualment ja estan obertes a www.rodandopaginas.com

• L’esdeveniment està organitzat per AMA i FGEE amb el suport de la Comunitat de Madrid, CEDRO i DAMA.

“Rodando páginas, del libro a las pantallas” celebrarà la seva quarta edició el proper 8 d’abril. La finalitat de la cita anual imprescindible i de referència és crear sinergies entre el sector audiovisual i l’editorial fomentant la possibilitat d’adaptació de les obres literàries a les diferents pantalles.

Les deu obres seleccionades entre les 157 presentades, una xifra que duplica la de l’edició anterior, pertanyen a gèneres tan diversos com: còmic, infantil, thriller, terror, policíac, predominant la comèdia, històric i drama. Estan escrites per set autores i cinc autors:

15 deDavid Muñoz i Andrés G. Leiva(Astiberri, 2021), Colección Felipe y sus amigosde Gracia Iglesias i Sara Sánchez(Ediciones Jaguar, 2016), Gordo de feriade Esther García Llovet (Editorial Anagrama, 2021), La mujer sin nombrede Vanessa Montfort (Agencia Literaria Antonia Kerrigan, 2020), La pella de José Ángel Mañas (Alt Autores editorial, 2018), Las guerras correctas de Gabriel Ochoa (Autor Exprés, Fundación SGAE, 2015), Las niñas prodigiode Sabina Urraca (Fulgencio Pimentel, 2016), Malasangrede Michelle Roche Rodríguez (Agencia Literaria Dos Passos, 2020), Telefónicade Ilsa Barea-Kulcsar (Agencia Literaria Carmen Balcells), Vivan los hombres cabales de Guillermo Alonso (Editorial niños gratis, 2019).

Aquestes deu obres han estat seleccionades per un comitè d’experts format pels següents professionals: Cassandra Macías i Marina Maesso, guionistes i analistes de guió a HBO Espanya; Concepción Cascajosa, professora de Comunicació Audiovisual a la UC3M; Diego Rodríguez, director de Festival Marges; Guadalupe Balaguer, productora; i David Martín dels Sants, cineasta.

En aquest esdeveniment anual, la celebració de la qual serà en format híbrid sempre que l’emergència sanitària ho permeti, les escriptores, escriptors, editors i agents literaris presentaran aquests 10 llibres seleccionats. Es farà davant d’un públic format per productors audiovisuals, televisions, distribuïdores, agències de vendes internacionals i plataformes interessats en nous continguts i idees per als seus projectes. També servirà de punt de connexió perquè els representants de les deu obres seleccionades es reuneixin amb productors i televisions.

Les inscripcions per assistir virtualment a l’esdeveniment i agendar reunions amb els titulars dels drets d’adaptació dels 10 llibres seleccionats, ja estan disponibles a un preu de 9,90€ en aquest enllaç.

Està organitzat per la Asociación Madrileña Audiovisua (AMA) i la Federación de Gremios de Editores de Españas (FGEE). A més, compta amb el suport de la Comunitat de Madrid. En aquesta quarta edició s’han unit CEDRO i DAMA.

Casos d’èxit d’altres edicions

Fins a la data s’han tancat en passades edicions sis acords d’opció per a la seva adaptació: Tea Rooms, mujeres obreras de Luisa Carnets; Lamia de Rayco Pulido, Premi Nacional de Còmic, Una madre d’Alejandro Palomas; Superpatata, còmic infantil d’Artur Laperla; i Feliz final d’Isaac Rosa. La sisena obra es podrà fer pública pròximament. Els projectes audiovisuals en què ja s’està treballant, basats en aquestes adaptacions, agafen diversos formats: des de sèries de televisió fins llargmetratges cinematogràfics; a més de diferents gèneres: des de ficció fins animació.

Sobre “Rodando páginas, del libro a las pantallas”

La iniciativa va néixer el 2018 amb la finalitat d’estimular la creació audiovisual i cinematogràfica a través de l’adaptació d’obres literàries. Una trobada anual on fomentar la sinergia natural entre les indústries audiovisual i editorial. Un espai on promocionar que els contes, els còmics, les novel·les, i molts més gèneres de llibres tinguin la possibilitat d’adaptar-se el llenguatge audiovisual i dur-se a les diferents pantalles.

En definitiva, “Rodando páginas, del libro a las pantallas” es concep com la cita anual on els editors i agents literaris que busquin noves vies d’explotació i ingressos per a les seves obres puguin trobar-se amb aquells productors audiovisuals, televisions o plataformes a la recerca de nous continguts i idees per als seus projectes.

Més informació: