Crida per presentar sol·licituds de participació

INTRODUCCIÓ

Després de la fita que va representar el programa professional i cultural Spotlight 2022, la literatura catalana comptarà per tercer any consecutiu amb un estand col·lectiu a la London Book Fair 2024, que tindrà lloc del 12 al 14 de març.

En aquest marc, l’Institut Ramon Llull i l’Institut Català de les Empreses Culturals tornen a organitzar conjuntament un programa de match-making a la propera edició de la fira.

El programa de reunions entre editorials i agències literàries catalanes, d’una banda, i editorials britàniques i nord-americanes, d’una altra banda, té per objectiu la venda de drets d’obres de literatura catalana.

CARACTERÍSTIQUES DEL PROGRAMA

A qui va adreçat?

Es podran presentar a la crida les empreses privades, tant persones físiques com jurídiques, que siguin editorials o agències literàries.

Gèneres literaris

L’edició de 2024 del match-making se centrarà en la venda de drets de títols de ficció i no-ficció.

Condicions de participació en el match-making

Podran participar en el match-making les editorials i agències literàries que compleixin les condicions següents:

• L’empresa sol·licitant ha de ser titular dels drets o ha de representar un mínim de tres autors d’obres de literatura (de ficció o no-ficció) originals en llengua catalana.
  • El representant de l’editorial o agència haurà d’haver assistit prèviament a altres fires internacionals del llibre i tenir experiència en la venda de drets d’obres de literatura catalana.

Formulari

Les empreses sol·licitants hauran d’omplir aquest  formulari amb dades diverses, incloent els seus interessos genèrics, les respostes a les dues condicions esmentades i hauran d’especificar també els noms de dues o tres editorials britàniques i/o nord-americanes amb les quals els interessaria reunir-se de manera prioritària.

Nombre de places

El match-making està pensat per a un màxim de 8 empreses. Cada empresa disposarà de 8 reunions (8 slots de mitja hora). Cada empresa gestionarà pel seu compte les reunions de la resta de dies de la fira.

Selecció de les empreses

Entre les empreses que acompleixin els criteris esmentats més amunt, l’Institut Ramon Llull i l’ICEC triaran un màxim de 8 candidatures, aquelles que més s’ajustin al perfil de les editorials anglo-saxones que participin en el programa.

Dates per presentar candidatures

Les empreses interessades podran presentar la seva candidatura fins al divendres 1 de desembre.

Sense ajut específic

L’ICEC no convocarà cap línia de subvencions específica per al match-making de la London Book Fair 2024. Les editorials i/o agències literàries tindran a la seva disposició la línia de subvencions a Projectes d’internacionalització d’empreses del sector del llibre que convoca l’ICEC cada any.

FORMULARI

NOTA: Aquesta crida és independent de la convocatòria per assistir a l’estand de Catalunya de la London Book Fair 2024 de l’ICEC:  Vols participar a l’estand institucional català a la London Book Fair 2024?

Pàgina web de la fira

Convocatòria match-making a la LBF 2024