Barcelona-ciutat-de-la-literaturaBarcelona Ciutat de la Literatura presentarà en el decurs d’una sessió informativa a la seu del Gremi d’Editors de Catalunya dos dels projectes en els que està treballant: Beques Montserrat Roig per a escriptors i  l’App BCNAUTA: la gimcana literària de Barcelona.

Aquesta sessió informativa tindrà lloc el dia 1 de febrer (dimecres), a les 10.00h., a la seu social del Gremi.

• Dia: Dimecres 1 de febrer
  • Hora: 10 hores
  • Lloc: Seu social del GEC (carrer València, 279, primera planta).
  • Ponent: Marina Espasa, coordinadora del projecte “Barcelona Ciutat de la Literatura”

Beques Montserrat Roig per a escriptors

El programa Barcelona Ciutat de la Literatura UNESCO llança les Beques Montserrat Roig per a escriptors. Aquestes beques volen ajudar a la creació de projectes d’autors que tinguin relació amb la ciutat i en projectin la imatge literària al món.

En la convocatòria de 2017, se seleccionaran un total de 20 projectes, distribuïts en un torn de primavera i un de tardor. Cada escriptor rebrà una beca de 3.000 euros.  A més a més, s’assignarà a cada autor seleccionat un espai de treball durant dos mesos en un edifici singular de la ciutat.

El termini de lliurament de les sol·licituds finalitzarà el 10 de febrer de 2017.

Es programaran activitats  amb els escriptors seleccionats , com lectures públiques de fragments dels textos que hagin escrit, però es vol comptar amb la complicitat d’editors de la ciutat pel que fa a la possible publicació dels textos.

L’App BCNAUTA: la gimcana literària de Barcelona

El programa Barcelona Ciutat de la Literatura UNESCO està impulsant un projecte on el lector jove, a través d’un mòbil o tauleta digital, des d’on es podrà descarregar una App, haurà de localitzar diferents punts geogràfics reals per on transcorre l’acció d’un llibre. Un cop geolocalitzat cada punt i després de resoldre una prova, serà recompensat amb una nova informació.

Els participants d´aquesta gimcana literària inicialment podran escollir entre sis novel·les adreçades a un públic juvenil i tres itineraris de joc per novel·la, acumularan punts i podran obtenir premis. Un itinerari dona pistes per descobrir el llibre amagat, un altre planteja preguntes sobre la lectura ja realitzada i un tercer proposa enigmes relacionats amb la novel·la.

Aquest projecte vol fomentar la lectura entre el públic juvenil, i per ser un èxit, ha de comptar amb la complicitat d’escriptors, agents, editorials, llibreries, biblioteques i instituts de secundària. Pel que fa a les editorials podria convertir-se en una eina de prescripció de llibres a escoles i instituts.

Inscripció

Per tal de garantir una correcta organització de l’acte, és imprescindi­ble que feu la inscripció telemàtica mitjançant el botó “INSCRIPCIÓ”. Cal fer una inscripció per a cada persona de l’empresa que hi vulgui assistir.