IPR-LogoLa Dirección General del Libro i Fomento de la Lectura i Acción Cultural Española (AC/E), en col·laboració amb la Federación de Gremios de Editores de España, han arribat a un acord amb la plataforma de venda de drets IPR (que a l’octubre es denominarà «Frankfurt Rights»). Aquesta plataforma en línea https://iprlicense.com és propietat de la Frankfurter Buchmesse, compta amb 257 membres i té com a objectiu promocionar els títols espanyols de cara a Frankfurt 2021, any en què Espanya serà el país invitat d’honor. En la plataforma podran introduir-se fins a 500 títols, es farà promoció de les editorials i agències literàries i es realitzaran dos webinars gratuïts per a tots els participants. Com l’oferta inclou cent comptes d’usuari, tindran prioritat aquelles empreses que habitualment participen a la Fira de Frankfurt. La secció de títols espanyols estarà agrupada sota el paraigua d’Espanya Invitat a Frankfurt 2021, per a donar una millor visibilitat al conjunt i, dins d’aquesta secció, cada editor i agent literari tindrà el seu propi compte per poder incorporar-hi els títols destacats i tota la informació necessària.

Es tracta d’una iniciativa molt interessant que permetrà promocionar els títols disponibles per a la venda de drets i treure profit del màrqueting i posicionament del portal. A més a més la plataforma en línea permetrà als venedors de drets rebre consultes, negociar i fer negoci 24 hores al dia durant un any. Els compradors, per la seva banda, podran fer servir la plataforma de manera gratuïta, navegar per més de 300.000 títols amb drets disponibles i contactar amb els venedors de drets internacionals.

Cada participant tindrà dins del portal el seu compte amb la informació i títols (un màxim de 5). En els següents enllaços es poden visualitzar exemples d’alguns dels portals en funcionament:

INFORMACIÓ:

INSTRUCCIONS:

• La descripció de l’editorial ha d’anar en anglès i no superar els 250 caràcters
  • Juntament amb la fitxa cal enviar una imatge (1252x220px) de cadascun dels títols (5 com a màxim) i el logotip de l’editorial (200x200px)
  • Els interessats en aquesta iniciativa han d’enviar la fitxa de sol·licitud de dades emplenada a:
    · Federación de Gremios de Editores de España
    · Mónica Arizcun (Responsable Departament de Comerç Exterior)
    · Correu-e: comext@fge.es

El termini de recepció de la fitxa de sol·licitud acaba el dia 22 de juny!

Una vegada acabat el termini de recepció de les fitxes es farà la selecció d’editorials i agències literàries i s’enviarà als seleccionats les claus corresponents per a poder accedir a la plantilla que hauran d’emplenar amb les dades dels llibres que es vulguin introduir a la plataforma. Posteriorment, cap al 29 de juny, es farà un webinar amb els participants per a explicar-los l’ús del portal. A partir d’aquest moment es donarà uns dies més per tal que els participants completin la plantilla i poder llançar el portal a primers de juliol. La comunicació del llançament del portal es farà a través dels canals del Ministeri de Cultura, AC/E, FGEE, i la Frankfurter Buchmesse, i es realitzarà un reportatge en línea amb Publishing Perspectives, mitjà col·laborador amb IPR, sobre el llançament al juliol. El canvi de denominació de IPR a  «Frankfurt Rights» es farà a l’octubre, coincidint amb la Fira del Llibre de Frankfurt 2020.

A més a més de la plataforma de venda de drets i amb la finalitat d’identificar les oportunitats de promoció de la literatura espanyola a l’estranger, seria interessant que ens feu arribar informació actualitzada sobre la vostra planificació de venda de drets per a 2020-2021 i sobre els pròxims llançaments internacionals dels vostres autors, especialment a Alemanya. Aquesta informació servirà també per a l’elaboració del programa literari d’Espanya a Frankfurt 2021 per la qual cosa seria interessant que ens feu arribar propostes d’autors.