Patrici Tixis Padrosa, President del Gremi d'Editors de Catalunya

Patrici Tixis Padrosa, President del Gremi d’Editors de Catalunya

L’Assemblea General ratifica el nomenament de Patrici Tixis, que exercia com a president del Gremi des de l’any 2015

Patrici Tixis ha estat escollit president del Gremi d’Editors de Catalunya per l’Assemblea General que es va celebrar ahir a la tarda a Barcelona. L’Assemblea ha ratificat també els membres de la junta directiva, que està integrada per una àmplia representació del teixit d’empreses editorials que hi ha a Catalunya. La nova junta directiva iniciarà el seu mandat el proper dia 1 de gener de 2018 fins al 31 de desembre de 2021.

El Gremi d’Editors de Catalunya agrupa 250 empreses i representa més del 50% de la producció editorial que es fa a tot Espanya.

Patrici Tixis, director de Comunicació de Grupo Planeta, exercia ja com a president del Gremi d’Editors de Catalunya des de l’any 2015 quan va prendre el relleu de Daniel Fernández (Edhasa), que va ser escollit president de la Federación de Gremios de Editores de España (FGEE). Tixis (Sarrià de Ter, 1961) és també vocal de la junta directiva de la FGEE, tresorer de CEDRO -entitat de gestió de drets d’autor del món del llibre- i membre del ple de la Cambra de Comerç de Barcelona. És periodista i diplomat en Direcció i Administració d’Empreses per l’IESE.

La nova junta directiva, segons va manifestar el president a l’Assemblea, “es compromet a treballar per posar en valor el paper de l’editor com a agent dinamitzador de la cultura; a defensar els drets d’autor i la propietat intel·lectual; fomentar la internacionalització i la millora de la capacitat d’innovació de les empreses associades a través de les eines de les que disposa el Gremi; sensibilitzar les administracions sobre la necessitat d’impulsar polítiques públiques que fomentin la lectura, que protegeixin la creació intel·lectual i que contribueixin a la millora de la competitivitat de les empreses i a potenciar els espais de debat sobre els reptes que ha d’afrontar el món del llibre”.

La junta directiva compta amb tres vicepresidents: Roman de Vicente, en representació d’Anagrama Editorial, com a vicepresident primer; Patxi Beascoa, com a vicepresident segon, en representació de Penguin Random House; i Montserrat Ayats, d’Eumo Editorial i presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, com a vicepresidenta tercera. El tresorer és Frederic Rahola, d’Editorial Teide, el secretari Antonio Garrido, del Grupo Edebé i el comptador Leopold Blume, de Blume-Naturart.

La junta directiva està integrada per:

President PATRICI TIXIS PADROSA
Juventud
Secretari General JOSEP LAFARGA SARRÀ
Gremi d’Editors de Catalunya

El Gremi d’Editors de Catalunya és la institució creada per defensar els interessos del col·lectiu de professionals de l’activitat editorial.Des de la seva creació, el Gremi d’Editors de Catalunya ha treballat en defensa d’aquests objectius, adaptant-se als canvis tecnològics i contribuint, amb la seva tasca diària, al creixement de la cultura catalana i a la projecció de Catalunya arreu del món.

GremiL’extraordinària importància de l’activitat editorial a Catalunya, on l’àrea urbana de Barcelona comprèn una de les concentracions més elevades del món d’empreses editorials, confereix un important pes específic al Gremi d’Editors de Catalunya.

El Gremi d’Editors de Catalunya recull cinc segles de tradició editorial barcelonina. Acull la pràctica totalitat dels segells editorials de Catalunya que facturen el 50,8% del volum de negoci editorial global espanyol. La seva representativitat s’accentua principalment en matèries com la literatura amb el 85% de quota de mercat, el llibre infantil i juvenil (65%), llibres de divulgació (77%), diccionaris, enciclopèdies o còmic (75%).

Unes 25 editorials agremiades compten amb més de 120 filials o sucursals repartides en una trentena de països d’Europa, Àsia i Amèrica.

Compromès amb la millora i desenvolupament del sector, el Gremi empara anualment un ampli ventall d’activitats professionals i culturals.

Tot i que el seu àmbit territorial és Catalunya, el Gremi d’Editors de Catalunya també és present, a través dels seus representats, en els consells de direcció de tots els organismes locals, nacionals o internacionals relacionats amb el llibre com la Cambra del Llibre de Catalunya, la Federación de Gremios de Editores de España, la Federació d’Editors Europeus o la Unió Internacional d’Editors.