Gremi d'Editors de CatalunyaUs relacionem les darreres publicacions rebudes al Gremi, i que hem digitalitzat perquè les pugueu consultar on-line. Cliqueu sobre el títol de cadascuna per accedir-hi.

Nova ortografia catalana

L’Institut d’Estudis Catalans ha publicat una nova versió de l’ortografia catalana. Els motius per a fer aquesta publicació són diversos, però el principal és la dispersió dels materials que conformen la normativa ortogràfica vigent. Per això, la Secció Filològica ha volgut aplegar en una sola obra l’ortografia fundacional, amb les rectificacions que hi va fer el mateix Pompeu Fabra, les introduïdes després de la seva mort i els acords ortogràfics presos per la Secció Filològica des de 1984.

La edición académica española 2017. Indicadores y características

Estudi elaborat pel CSIC per encàrrec de la Federación de Gremios de Editores de España, amb la col·laboració del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Es tracta de l’estudi més complet fet a Espanya sobre el sector editorial acadèmic, que genera llibres en els àmbits de la Ciència, la Tecnologia, la Medicina, les Humanitats i les Ciències Socials. Per a realitzar-lo s’han analitzat aspectes que directament o indirecta es vinculen amb la qualitat i transparència de les editorials acadèmiques i que tenen incidència en el context de l’avaluació de la investigació.

El libro blanco de la industria editorial argentina 2017

Informe de dades estadístiques realitzat per la Cámara Argentina de Publicaciones.

The Roots of Innovation

Informe de la Comisión Internacional de Comerç sobre la pirateria en temes de Propietat Intel·lectual.

Bibliografia bàsica d’Arquitectura contemporània

El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura ha publicat aquesta bibliografia bàsica amb l’objectiu de reforçar la presència d’aquest fons a les biblioteques públiques. La bibliografia es publica amb motiu de la commemoració de l’Any Puig i Cadafalch, el lliurament enguany del Premi Mies van der Rohe i, en últim terme, la concessió del Premi Pritzker a l’estudi RCR Arquitectes.

Bologna Children’s Book Fair 2017

Publicació de l’ICEX sobre la fira que ha tingut lloc del 3 al 6 d’abril de 2017. Aquest informe ha estat realitzat per l’Oficina Econòmica i Comercial de l’Ambaixada d’Espanya a Milà.

El mercado del libro infantil, juvenil y material de instrucción en EE.UU.

Publicació de l’ICEX. Aquest estudi ha estat realitzat per l’Oficina Econòmica i Comercial de l’Ambaixada d’Espanya a Miami.