Cambra-LlibreCom tots vosaltres sabeu, des de que va començar la crisi motivada per la pandèmia Covid-19 el Gremi d’Editors, l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, el Gremi de Llibreters, el Gremi de Distribuïdors i el Gremi de la Indústria i la Comunicació Gràfica, hem treballat des de la Cambra del Llibre de Catalunya per fer arribar a les administracions propostes que ens ajudin a superar aquesta situació que preveiem que serà llarga i difícil.

Aquesta tasca l’hem coordinat també amb els nostres companys de la Federación de Cámaras del Libro, agrupats entorn de Fedecali, i integrada per la Federació de Gremis d’Editors (FGEE), la Confederació de Llibreters (CEGAL) i la Federació de Distribuïdors (FANDE).

En el context d’aquesta coordinació és un plaer informar-vos que hem decidit endegar, des de Fedecali, una campanya durant els mesos de juny i juliol, inicialment a les xarxes socials i més endavant en altres suports. La campanya tindrà un “hashtag” per animar els lectors a tornar a visitar les llibreries i serà en castellà, català, basc i gallec:

#TotComençaEnUnaLlibreria

La idea és que aquesta campanya s’intensifiqui el mes de juliol incorporant la data del dia 23 per recordar als ciutadans que celebrarem el Dia del Llibre i de la Rosa.

A continuació teniu el “kit” virtual amb la imatge de la campanya i la seva adaptació al format de baner. També crearem perfils a Instagram i a Twitter per poder publicar el testimoni d’autors, lectors i usuaris sobre el que representa la llibreria per cadascun d’ells, el que la fa única o que ens expliquin algunes de les seves experiències viscudes a les llibreries.

Ens agradaria que hi participeu i que ens ajudeu a difondre-la. Que ens ajudeu a incorporar-hi la veu d’autors dels vostres segells i també de clients lectors per enriquir-ho durant les properes setmanes a través de vídeos, textos o imatges relacionades amb la vostra activitat diària.

Esperem que us agradi i que entre tots aconseguim escampar-la tant com puguem.

Gràcies anticipades per la vostra col·laboració.

Patrici Tixis, president de la Cambra del Llibre i del Gremi d’Editors
Montse Ayats, presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana