La campanya destaca la importància de la lectura en la formació d’una societat crítica i la rellevància que adquireix en contextos de crisi
Amb el lema «Llegir protegeix la ment», la Dirección General del Libro y Fomento de la Lectura del Ministerio de Cultura y Deporte de España ha anunciat una campanya de promoció de la lectura que consisteix en tres espots d’animació creats per l’il·lustrador Goyo Rodríguez. L’objectiu és reforçar la idea de la importància de la lectura en la formació d’una societat crítica i la rellevància que aquesta adquireix en contextos de crisi com el que vivim, servint de refugi i salvació, desenvolupant la concentració, l’empatia i aportant serenitat, calma i paciència a aquells que la conreen.
La campanya va iniciar aquest 1 de desembre amb la difusió dels audiovisuals que representen els valors de la lectura mitjançant imatges evocadores dels mons als que transporta i que se centren en la capacitat de transformació que tenen els llibres sobre els lectors. També han estat editats en totes les llengües oficials de l’estat.
La imatge de la campanya ha estat dissenyada per Goyo Rodríguez, il·lustrador i dissenyador gràfic especialitzat en il·lustració de llibre de text (Infantil, Primària i Secundària) que col·labora des de l’any 2004 en més de 150 publicacions amb editorials com Anaya, Santillana, Edelvives, grup SM, Oxford, Bruño i Pearson. Com a dissenyador gràfic, des de 1999 desenvolupa projectes per a organismes públics i empreses privades de diferents ciutats espanyoles. En els seus treballs destaca l’ús d’elements simbòlics i de metàfores visuals gràcies a una gran capacitat de síntesi i la seva habilitat per expressar idees complexes amb els elements mínims.
Com a preàmbul, la Dirección General del Libro y Fomento de la Lectura va distribuir 8.000 mascaretes en biblioteques públiques i llibreries el passat 13 de novembre amb motiu de la celebració del Dia de les Llibreries, que ja recollien el disseny principal de la campanya juntament amb el lema «Llegir protegeix la ment» en totes les llengües oficials de l’estat.
La nova campanya complementa les accions impulsades pel Ministerio de Cultura y Deporte de España per a incidir en el seu compromís amb el foment de la lectura, entre elles, la XX Campanya d’Animació a la Lectura María Moliner que, en col·laboració amb la FEMP, premiarà les iniciatives de més de 300 biblioteques municipals; el programa d’activitats literàries en instituts i centres d’Ensenyament Secundari Obligatori de titularitat pública, el curs «De la creació a la llibreria», que portarà 25 classes magistrals d’autors literaris a biblioteques públiques de l’Estat; i l’acord amb Correus i els llibreters per abaratir les despeses d’enviaments de llibres.