Article de Proyecto 451 (newsletter).

We Are Social acaba de publicar un extens informe amb les principals tendències quant a màrqueting que veurem en el transcurs del 2022. Algunes semblen molt llunyanes a la nostra dinàmica al món del llibre, però no per això és menys rellevant entendre com funcionen i creixen els nous fenòmens i formes de comunicació i relació social. Alguns punts que destaca l’informe són:

  • L’anomenada Web 3 i el fenomen dels metaversos, una tendència empesa pels grans com Facebook per consolidar-se com una realitat possible a la nostra vida quotidiana. Quant faltarà per veure la primera llibreria activa en un metavers?
  • Els NFT i els múltiples negocis que s’estan generant al voltant d’aquesta tecnologia, que com ja destaquem, la seva evolució és d’especial interès per al món del llibre.
  • L’espectacular creixement de TikTok l’any 2021 fa suposar que es consolidarà segurament com una de les xarxes socials més importants, competint o superant fins i tot Facebook i Instagram.
  • El consum en format àudio continuarà creixent i consolidant-se, però a més esdevindrà interactiu i participatiu amb noves tecnologies i plataformes que estan impulsant aquesta modalitat.
  • L’economia dels creadors de continguts continua evolucionant, fent que els nínxols i les audiències siguin cada cop més petites i específiques, i també autosubsentables econòmicament.

Els deixem l’informe amb el desenvolupament d’aquestes i altres idees, a la Part 1 i Part 2.

I per si calia més informació, també compartim un informe de HubSpot amb les tendències en xarxes socials.

Més informació: