El Gremi d’Editors de Catalunya organitza una nova edició de la formació bonificada, “Màrqueting digital per editorials: com integrar-lo en la nostra estratègia de màrqueting 360º”, de vint hores de durada. Les sessions es duran a terme en format híbrid.
Dades del curs:
Durada: 20 hores
Periodicitat: 10 sessions de 2 hores
Dies: dilluns i dimecres
Inici: dilluns 5 de maig de 2025
Finalització: dimecres 11 de juny de 2025
Dimecres 21 de maig i dilluns dia 9 de juny no hi haurà classe
Horari: de 9.00 h a 11.00 h
Modalitat: Presencial (recomanada) i aula virtual Zoom
Objectius de la formació:
- Entendre, des de les particularitats del nostre sector, l’entorn tecnològic en el que es desenvolupa l’ecosistema digital, i com definir l’estratègia digital que millor s’adapti a nosaltres.
- Comprendre els diferents paràmetres que formen part de l’elaboració d’un pla de màrqueting digital i que ens permetran definir una estratègia adequada per la nostra editorial.
- Adquirir una visió global de l’entorn digital i comprendre’n els conceptes claus.
- Conèixer les eines que ens poden ajudar a executar un pla de màrqueting digital.
- Posar en pràctica els continguts teòrics per començar a aplicar el nou pla de màrqueting digital.
1a sessió: Els reptes digitals pel sector editorial
- L’entorn tecnològic i el mercat editorial, avui
- Prescriptors, compradors i lectors
- El nou consumidor del segle XXI
- El procés de compra de libres
- Tendències emergents en màrqueting editorial
Pràctica: reflexionarem sobre la nostra editorial respecte al mercat editorial i l’ecosistema digital avui dia.
2ª sessió: El pla de màrqueting com a eina de treball
- Què és i per a què serveix?
- Estructura
- Anàlisi: dades i fonts d’informació
- Elaborar el nostre DAFO
- Definir objectius SMART
- L’estratègia
- El pla d’accions
- Com ho mesurem
Pràctica: elaborarem un DAFO de la nostra editorial que ens permetrà conèixer el punt de partida i establirem nous objectius SMART que vertebraran el nostre pla de màrqueting.
3ª sessió: Compradors de llibres i processos de compra: com els definim
- Buyer Persona
- User Persona
- Customer Journey i experiència de lector
Pràctica: definirem el Buyer Persona de l’editorial i el Customer Journey en l’àmbit digital.
4ª sessió: Els actius digitals d’una editorial: la web
- Arquitectura i organització del contingut
- Usabilitat i experiència d’usuari
- La fitxa del llibre
- La importància de les metadades
- Bones pràctiques a la web editorial
- Interpretar les mètriques bàsiques de Google Analytics
- El marc legal: cookies i textos legals
Pràctica: analitzem diversos elements de diferents webs editorials per conèixer els punts forts i els punts de millora.
5ª sessió: Els actius digitals d’una editorial: els contactes de la BBDD
- El marc legal: la RGPD
- Captació de dades i segmentació
- Anatomia d’un email, i tipus d’emails i accions
- Bones pràctiques a l’email marketing
- Pla d’enviament d’emails
- Plataformes per fer email marketing
- Mètriques
Pràctica: estructurarem i redactarem un email per anunciar una novetat editorial propera o fictícia.
6ª sessió: La interacció amb l’audiència: les xarxes socials
- Un entorn en constant evolució
- Com definir la teva estratègia a les xarxes socials: on i com hem de ser-hi
- La seva gestió i protocols
- Publicitat a les xarxes socials
- Bones pràctiques a les xarxes socials
- Mètriques i eines d’anàlisi
Pràctica: dissenyarem la nostra estratègia de xarxes socials.
7ª sessió: Alimentar els actius digitals amb continguts de qualitat
- Estratègia de continguts: què és i com la definim.
- Treballa els territoris de continguts: de què parlem quan volem parlar de llibres?
- Distribució, formats, audiències
- Mètriques
Pràctica: crearem un la base per dissenyar un pla de continguts funcional i sostenible per la nostra editorial.
8ª sessió: Posicionar-nos i fer-nos visibles: SEO i SEM
- Tràfic, cercadors i posicionament orgànic
- Publicitat a Google
- Publicitat a Amazon
- Publicitat a altres canals
- Bones pràctiques a l’hora de publicitar-nos
Pràctica: dissenyarem una campanya de posicionament per una novetat editorial propera o fictícia.
9ª sessió: El pla de màrqueting 360º: integrem el digital i l’off line
- Com treballar amb el distribuïdor: eines comercials i processos interns
- El Trade Marketing
- La comunicació
- El pla d’accions final
Pràctica: donarem forma al nostre pla de màrqueting 360ª integrant el digital i l’off line.
10ª sessió: L’equip i la organització
- Rols
- Processos
- Eines per gestionar el màrqueting digital
- La revisió del pla de màrqueting
Pràctica: establirem els processos i rels rols per impulsar el nostre pla de màrqueting.
Docent:
Sílvia Vallespín és filòloga, editora i especialista en màrqueting i neuromàrqueting editorial. Tot i començar la seva trajectòria professional com a correctora i editora, aviat va desenvolupar un interès pel màrqueting editorial, camp en el qual es va especialitzar. Amb més de set anys d’experiència com a directora i assessora de màrqueting, comunicació i promoció editorial, actualment lidera el departament de Neuropublishing a l’agència de neuromàrqueting The Smart Bubble, la primera que ha desenvolupat un model que uneix llibres i neurociència.
Metodologia:
- Enfocament participatiu on es promourà la interacció amb l’objectiu de
crear una experiència d’aprenentatge dinàmica que contribueixi a l’assimilació dels continguts
- Exemples tangibles i reals d’editorials actuals i, en la seva majoria, catalanes
- Formació que combina la teoria amb la pràctica perquè tot allò après es
pugui aplicar de forma fàcil i útil al dia a dia de les editorials
- Contacte directe amb la docent per correu electrònic per dubtes particulars.
- Segons la dinàmica i la implicació de l’alumnat, possibilitat de crear un grup a WhatsApp o Telegram per dinamitzar l’acció formativa, compartir exemples d’accions de màrqueting editorial per part de l’alumnat.
Avaluació de l’aprenentatge:
- Preguntes i respostes al llarg de les sessions per assegurar la comprensió.
- Avaluacions gamificades per conèixer l’evolució de l’aprenentatge durant la formació.
- Entrega optativa final d’un pla de màrqueting editorial 360º que s’anirà treballant progressivament durant les sessions.
Preus:
- Import associat: 260€ (Bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)
- Import no associat: 379€ (Bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)