El Gremi d’Editors de Catalunya organitza una nova edició de la formació bonificada, Màrqueting digital per editorials: com integrar-lo en la nostra estratègia de màrqueting 360º”, de vint hores de durada. Les sessions es duran a terme en format híbrid.

Dades del curs:

Durada: 20 hores

Periodicitat: 10 sessions de 2 hores

Dies: dilluns i dimecres

Inici: dilluns 5 de maig de 2025

Finalització: dimecres 11 de juny de 2025

Dimecres 21 de maig i dilluns dia 9 de juny no hi haurà classe

Horari: de 9.00 h a 11.00 h

Modalitat: Presencial (recomanada) i aula virtual Zoom

 

Objectius de la formació:

  • Entendre, des de les particularitats del nostre sector, l’entorn tecnològic en el que es desenvolupa l’ecosistema digital, i com definir l’estratègia digital que millor s’adapti a nosaltres.
  • Comprendre els diferents paràmetres que formen part de l’elaboració d’un pla de màrqueting digital i que ens permetran definir una estratègia adequada per la nostra editorial.
  • Adquirir una visió global de l’entorn digital i comprendre’n els conceptes claus.
  • Conèixer les eines que ens poden ajudar a executar un pla de màrqueting digital.
  • Posar en pràctica els continguts teòrics per començar a aplicar el nou pla de màrqueting digital.

1a sessió: Els reptes digitals pel sector editorial

  • L’entorn tecnològic i el mercat editorial, avui
  • Prescriptors, compradors i lectors
  • El nou consumidor del segle XXI
  • El procés de compra de libres
  • Tendències emergents en màrqueting editorial

Pràctica: reflexionarem sobre la nostra editorial respecte al mercat editorial i l’ecosistema digital avui dia.

2ª sessió: El pla de màrqueting com a eina de treball

  • Què és i per a què serveix?
  • Estructura
  • Anàlisi: dades i fonts d’informació
  • Elaborar el nostre DAFO
  • Definir objectius SMART
  • L’estratègia
  • El pla d’accions
  • Com ho mesurem

Pràctica: elaborarem un DAFO de la nostra editorial que ens permetrà conèixer el punt de partida i establirem nous objectius SMART que vertebraran el nostre pla de màrqueting.

3ª sessió: Compradors de llibres i processos de compra: com els definim

  • Buyer Persona
  • User Persona
  • Customer Journey i experiència de lector

Pràctica: definirem el Buyer Persona de l’editorial i el Customer Journey en l’àmbit digital.

4ª sessió: Els actius digitals d’una editorial: la web

  • Arquitectura i organització del contingut
  • Usabilitat i experiència d’usuari
  • La fitxa del llibre
  • La importància de les metadades
  • Bones pràctiques a la web editorial
  • Interpretar les mètriques bàsiques de Google Analytics
  • El marc legal: cookies i textos legals

Pràctica: analitzem diversos elements de diferents webs editorials per conèixer els punts forts i els punts de millora.

5ª sessió: Els actius digitals d’una editorial: els contactes de la BBDD

  • El marc legal: la RGPD
  • Captació de dades i segmentació
  • Anatomia d’un email, i tipus d’emails i accions
  • Bones pràctiques a l’email marketing
  • Pla d’enviament d’emails
  • Plataformes per fer email marketing
  • Mètriques

Pràctica: estructurarem i redactarem un email per anunciar una novetat editorial propera o fictícia.

6ª sessió: La interacció amb l’audiència: les xarxes socials

  • Un entorn en constant evolució
  • Com definir la teva estratègia a les xarxes socials: on i com hem de ser-hi
  • La seva gestió i protocols
  • Publicitat a les xarxes socials
  • Bones pràctiques a les xarxes socials
  • Mètriques i eines d’anàlisi

Pràctica: dissenyarem la nostra estratègia de xarxes socials.

7ª sessió: Alimentar els actius digitals amb continguts de qualitat

  • Estratègia de continguts: què és i com la definim.
  • Treballa els territoris de continguts: de què parlem quan volem parlar de llibres?
  • Distribució, formats, audiències
  • Mètriques

Pràctica: crearem un la base per dissenyar un pla de continguts funcional i sostenible per la nostra editorial.

8ª sessió: Posicionar-nos i fer-nos visibles: SEO i SEM

  • Tràfic, cercadors i posicionament orgànic
  • Publicitat a Google
  • Publicitat a Amazon
  • Publicitat a altres canals
  • Bones pràctiques a l’hora de publicitar-nos

Pràctica: dissenyarem una campanya de posicionament per una novetat editorial propera o fictícia.

9ª sessió: El pla de màrqueting 360º: integrem el digital i l’off line

  • Com treballar amb el distribuïdor: eines comercials i processos interns
  • El Trade Marketing
  • La comunicació
  • El pla d’accions final

Pràctica: donarem forma al nostre pla de màrqueting 360ª integrant el digital i l’off line.

10ª sessió: L’equip i la organització

  • Rols
  • Processos
  • Eines per gestionar el màrqueting digital
  • La revisió del pla de màrqueting

Pràctica: establirem els processos i rels rols per impulsar el nostre pla de màrqueting.

Docent:

Sílvia Vallespín és filòloga, editora i especialista en màrqueting i neuromàrqueting editorial. Tot i començar la seva trajectòria professional com a correctora i editora, aviat va desenvolupar un interès pel màrqueting editorial, camp en el qual es va especialitzar. Amb més de set anys d’experiència com a directora i assessora de màrqueting, comunicació i promoció editorial, actualment lidera el departament de Neuropublishing a l’agència de neuromàrqueting The Smart Bubble, la primera que ha desenvolupat un model que uneix llibres i neurociència.

Metodologia:

  • Enfocament participatiu on es promourà la interacció amb l’objectiu de

crear una experiència d’aprenentatge dinàmica que contribueixi a l’assimilació dels continguts

  • Exemples tangibles i reals d’editorials actuals i, en la seva majoria, catalanes
  • Formació que combina la teoria amb la pràctica perquè tot allò après es

pugui aplicar de forma fàcil i útil al dia a dia de les editorials

  • Contacte directe amb la docent per correu electrònic per dubtes particulars.
  • Segons la dinàmica i la implicació de l’alumnat, possibilitat de crear un grup a WhatsApp o Telegram per dinamitzar l’acció formativa, compartir exemples d’accions de màrqueting editorial per part de l’alumnat. 

Avaluació de l’aprenentatge:

  • Preguntes i respostes al llarg de les sessions per assegurar la comprensió.
  • Avaluacions gamificades per conèixer l’evolució de l’aprenentatge durant la formació.
  • Entrega optativa final d’un pla de màrqueting editorial 360º que s’anirà treballant progressivament durant les sessions.

Preus:

  • Import associat: 260€ (Bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)
  • Import no associat: 379€ (Bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

INSCRIU-TE