-
La segona edició en pandèmia aconsegueix uns resultats equiparables als anteriors al 2020.
-
Prop de 50.000 visitants en 10 dies i unes vendes molt superiors a les del 2020 i similars a les del 2019 a l’avinguda de la Catedral consoliden La Setmana com l’esdeveniment de referència del llibre en català.
-
L‘extensa programació d’activitats impulsa La Setmana com a festival literari
La 39a Setmana del Llibre en Català, l’esdeveniment cultural de referència al país, tanca amb èxit la seva edició “més gran”, que s’ha celebrat encara amb mesures de seguretat excepcionals pel context sanitari.
El recinte del Moll de la Fusta de més de 6.000m2, perimetrat i amb control d’aforament, ha donat l’espai necessari als gairebé 50.000 visitants que han gaudit dels llibres amb tranquil·litat i seguretat. La conversió visitants/vendes ha estat molt alta ja que el perfil de públic han estat persones interessades en els llibres i amb interès en La Setmana.
A l’espera de dades definitives de l’últim cap de setmana, la ficció per adults segueix un increment notable en vendes, i en canvi s’hi ha detectat un descens en literatura infantil i juvenil, així com en la no ficció, en línia amb el que està succeint al dia a dia del sector. L’emplaçament excepcional al Moll de la Fusta per segon any consecutiu ha demostrat aspectes favorables i també algunes limitacions que l’organització valorarà en les pròximes setmanes per a determinar la futura ubicació de l’esdeveniment. Cal destacar que La Setmana també genera un increment important de vendes dels llibres en català arreu, durant el segon semestre de l’any.
Joan Carles Girbés, president de La Setmana afirma: “Estem molt satisfets de la implicació del sector, també dels guardonats amb els premis Trajectòria i Difusió, i tot plegat ens motiva enormement per començar ja a treballar en la propera edició, que serà molt especial, ja que celebrarem els quaranta anys de La Setmana, i volem que signifiqui també un nou salt endavant per projectar encara més lluny el llibre en català.” Joan Sala, president d’Editors.cat, afirma: “Una vegada més, La Setmana demostra que és un dels més grans esdeveniments del sector cultural del país i cal encara fer–la més gran. Per aconseguir–ho, necessitarem una major implicació econòmica de l’Administració.”
La Setmana ha estat també un gran festival del llibre en català, amb activitats programades en els seus tres escenaris, itineraris literaris i signatures d’autors. Alguns dels actes han generat gran expectació, com la taula rodona Parlem, sobre l’ús de la llengua, la conversa de Marc Giró i Sílvia Soler, l’entrevista a l’esportista Kilian Jornet o l’acte de presentació del Premi Sant Joan 2021, la novel.la “Garbo parla”, de Roser Caminals, les converses DO Catalunya amb varis autors com Pilarin Bayés, Montse Barderi, Carlota Gurt o Tina Vallès, entre molts d’altres. Per primera vegada, s’han programat concerts cada tarda amb grups vinculats a la literatura, com Ovidi 4, amb un tast de l’espectacle “L’Ovidi se’n va a la Beckett”. També els actes del CCCB, Fira Literal o Festival Clàssics han estat destacats. I com sempre, els premis que anualment concedeix Editors.cat: el premi Trajectòria atorgat a l’escriptor Biel Mesquida i el premi Difusió al periodista Xavier Graset.
El comitè organitzador, a més d’Editors.cat, està format pel Gremi d’Editors de Catalunya, l’APPEC, el Gremi de Llibreters de Catalunya, el Gremi de Distribuïdors de Publicacions de Catalunya, Biblioteques de Barcelona i l’Institut Ramon Llull. Compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Diputació de Barcelona i del Ministerio de Cultura.
A més, contribueixen a fer realitat La Setmana: Parlem Telecom, soci tecnològic; DO Catalunya; Fundació Antigues Caixes Catalanes–BBVA, Romanyà Valls, Coca–Cola; Col.legi d’Òptics i Optometristes de Catalunya; Textura i Transloan.