• La Fira Internacional del Llibre ha superat totes les expectatives de convocatòria professional, amb l’assistència de 9.235 visitants, procedents de més de mig centenar de països, que representen un creixement del 10% respecte a l’edició 2021 (última celebrada a Madrid).

• Al capítol de participació, també va registrar un elevat creixement congregant l’oferta del sector editorial espanyol de 373 empreses de 13 països.

• La propera edició de la Fira Internacional del Llibre tindrà lloc a Barcelona la primera setmana d’octubre del 2024.

Madrid, 9 d’octubre del 2023.- LIBER 2023 ha tancat les portes amb un balanç reeixit que posa de manifest el creixent dinamisme del sector editorial en espanyol. La fira ha tornat a mostrar el seu important paper com un dels principals aparadors amb què compta el món del llibre per impulsar la presència de la indústria espanyola als mercats exteriors. A la satisfacció general transmesa per les empreses participants, per les operacions i els contactes realitzats, se sumen les importants xifres d’aquesta edició que ha superat totes les expectatives, tant en participació com en assistència professional.

En aquest sentit, durant els tres dies de fira -4 al 6 d’octubre-, LIBER ha rebut la visita de 9.235 professionals de més de mig centenar de països, que representen un creixement del 10% respecte a l’edició 2022. Pel que fa a participació, la fira ha reunit les propostes i novetats d’editorials de 373 empreses de 13 països, dels quals 210 eren expositors directes, la xifra més alta dels darrers 6 anys, que ha significat un creixement proper al 80%.

Daniel Fernández, president de la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya, ha mostrat la seva satisfacció “pel resultat d’aquesta nova edició de LIBER que ha superat les expectatives tant a les gestions comercials com a l’interès de les Jornades professionals. Tot plegat demostra la importància de realitzar aquesta Fira que suposa un punt de trobada essencial per al sector del llibre espanyol. Tot i que els organismes internacionals anuncien una caiguda del comerç global, estem segurs que LIBER serà una palanca perquè el sector editorial torni a ser una indústria econòmica i cultural netament exportadora que prestigia la Marca Espanya”

Al costat de l’oferta dels grans segells editorials, el Programa de Jornades de LIBER va congregar nombrosos assistents a totes les seves sessions; més de 80 activitats paral·leles de caràcter professional i cultural, i la participació de grans experts de l’àmbit institucional i empresarial, vinculats al sector editorial, que van abordar alguns dels temes més candents de l’actualitat sectorial. En aquest context, segons subratlla Daniel Fernandez, “l’interès que han despertat les taules de les jornades professionals i, en especial, les dedicades a la Intel·ligència Artificial mostra la preocupació i l’expectativa del sector per la seva irrupció. També el compromís del sector per continuar avançant en el desenvolupament d’una activitat sostenible des del punt de vista mediambiental”.

Organitzada per IFEMA MADRID i promoguda per la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya (FGEE), LIBER 2023 ha tingut Polònia com a País Convidat d’Honor, que ha realitzat un ampli desplegament promocional a la fira per difondre i promoure l’edició de Polònia a Espanya, a través de 20 editorials poloneses i la presentació de destacats autors i editors del país.

Com cada any, cal destacar el fort suport institucional que rep LIBER, inaugurada pel ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta; i que compta amb els patrocinis d’aquest ministeri, ICEX Espanya Exportació i Inversions, Comunitat de Madrid, Ajuntament de Madrid, del Centre Espanyol de Drets Reprogràfics (CEDRO), així com de la col·laboració d’Acción Cultural Española (AC/E) i de la Associació d´Editors de Madrid.

Premis LIBER 2023

A la tarda del dijous 5 d’octubre, també es va celebrar, el tradicional acte de lliurament dels Premis LIBER 2023, que atorga la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya a personalitats i institucions vinculades al món del llibre. Gómez va comptar amb l’assistència de l’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida; viceconseller de Cultura, Turisme i Esport de la Comunitat de Madrid, Daniel Martínez, i la delegada de l’Àrea de Cultura, Turisme i Esport de l’Ajuntament de Madrid, Marta Rivera, la presidenta de CEDRO, Carme Riera, entre altres autoritats, a més dels representants de la FGEE, IFEMA Madrid i de la indústria del llibre.

Aquest any els guardonats van ser: Casa del Llibre; la xarxa de Biblioteques de lAjuntament de Madrid; l’adaptació televisiva de la novel·la d’Almudena Grandes “Els pacients del doctor García”; el suplement La Lectura del diari El Mundo; la periodista i escriptora Elvira Lindo, i el fundador d’Ediciones Urano, Joaquín Sabaté.

La propera edició de la Fira Internacional del Llibre tindrà lloc a Barcelona la primera setmana doctubre de 2024.

Nota de Premsa en pdf

Per a més informació:

• Ana Uruñuela
    jefe de Prensa LIBER
    Tel.: +34 629644968
    anau@ifema.es
  • Gerardo de Miguel
    Prensa FGEE
    prensa@fge.es
  • Helena Valera
    Prensa Internacional
    evalera@ifema.es