Als Estats Units, les vendes de llibres van caure un 0,8 % en valor entre el 2022 i el 2023, segons l’informe de la Association of American Publishers (AAP). Acompanya aquesta troballa el fet notable que el valor de les vendes ha patit una caiguda menor que el del volum de vendes, que van registrar un descens del 5,7 % el 2023, probablement a causa de l’augment dels preus dels llibres. Si s’analitzen les dades des de l’any 2019; les vendes van créixer un 6,1 % entre el 2019 i el 2023, un rendiment decent, però per sota de la taxa d’inflació.
Estimacions més detallades mostren que les vendes en valor de literatura general van disminuir només un 1,4 %, mentre que les vendes en volum van caure fins a un 8,1 %. S’observen lleugers augments en altres categories, com ara els llibres escolars. L’estudi assenyala un comportament positiu del sector del llibre religiós, que va créixer el 6,7 %. En canvi, les vendes de llibres infantils i juvenils van disminuir el 5,8 %. La popularitat dels formats també ha canviat. L’AAP informa d’un augment del 18,2 % a les vendes d’audiollibres. Pel que fa al paper, les vendes de llibres de gran format van augmentar un 5,1 %, resultat també atribuïble a l’augment dels preus (les vendes unitàries de llibres de gran format van disminuir un 3 %).
Finalment, quant als punts de venda, l’estudi constata un ressorgiment dels llocs de venda en línia com Amazon (+10,7 %), després de dos anys d’estancament, sense que això repercuteixi negativament a les llibreries físiques, la activitat va augmentar lleugerament (+0,4 %).
Article publicat a Publishnews el 26 d’agost de 2024, clica aquí per accedir-hi