Als Estats Units, les vendes comercials de les 1.277 editorials que comuniquen els seus resultats financers al programa StatShot de l’Associació d’Editors Nord-americans (AAP) van augmentar un 3,9% els sis primers mesos del 2024, en comparació del mateix període del 2023 , fins a assolir els 3.900 milions de dòlars. L’augment del 6,7% a les vendes de llibres per a adults va compensar el descens del 2,7% a les vendes de títols infantils i juvenils.

Adults

Les vendes totals de les editorials van augmentar un 5,6%, fins a 6.300 milions de dòlars, el primer semestre de l’any. La categoria de religió va continuar en auge, amb un augment de les vendes del 15,6% els sis primers mesos, mentre que les vendes de material d’ensenyament superior van pujar un 8%. Les vendes al segment de llibres professionals van caure un 1,1%.

Pel que fa als segments comercials, les vendes en les dues categories d’adults van augmentar a la primera meitat del 2024, amb un increment de l’11,3% en ficció i de l’1,6% en no ficció.

Les vendes d’àudio digital van augmentar un 20,4% durant el període i, amb 435 milions de dòlars, van superar les de llibres electrònics, que van pujar un 3,9% fins a 432,4 milions de dòlars. En conjunt, els dos formats digitals van representar el 30,6% de les vendes d’adults, davant del 29,3% de fa un any. Les vendes de llibres de tapa dura i de butxaca van augmentar el 4,5% i el 7%, respectivament.

Infantil i juvenil

Al segment infantil i juvenil la categoria de no ficció va ser la més afectada, amb un descens del 6,2%, mentre que les vendes al segment de ficció, molt més ampli, van caure un 2%. L’àudio digital va registrar un sòlid semestre, amb un augment de les vendes totals del 17,2% a la categoria infantil/juvenil. Les vendes de llibres de tapa dura van caure un 4,4% i les de llibres de butxaca un 2,9%.

Article publicat a Publish News, clica aquí per accedir-hi