-
Més de 25.000 persones visiten La Setmana al Moll de la Fusta, l’emplaçament excepcional adaptat a les mesures de seguretat, en un ambient festiu on el sector del llibre en català és el protagonista.
-
Malgrat la reducció de dies, el canvi d’ubicació allunyat del centre de Barcelona i fins i tot la pluja dels primers dies, s’aconsegueix superar les previsions de facturació més optimistes.
-
El sector del llibre català es mostra cohesionat i encara el darrer trimestre amb força per aconseguir reconduir un any de crisi.
La Setmana, l’esdeveniment de referència del llibre i les revistes en català, tanca amb èxit una edició marcada per la crisi sanitària i les restriccions provocades per les mesures de seguretat.
La Setmana ha rebut més 25.000 visitants disposats a gaudir del llibre, les revistes i la cultura en català, en un ambient festiu marcat per les noves mesures de seguretat, l’ús de la mascareta i la higiene permanent dels espais i tot el recinte. El control d’aforament reduït a 935 persones en un espai perimetrat de 4.500 m2 ha generat algunes cues que s’han resolt amb força fluïdesa i ha permès poder mantenir les distàncies de seguretat.
Tot i que aquesta edició ha estat més curta (dels tradicionals deu dies s’ha passat a cinc), i que el canvi d’ubicació ha allunyat La Setmana del centre de la ciutat (de l’avinguda de la Catedral al Moll de la Fusta) les vendes han estat molt positives, ja que es preveu assolir una facturació de 325.000 € en només 5 dies. Cal destacar, també, l’impacte que La Setmana genera en difusió i vendes del llibre en català, arreu del territori, el darrer trimestre de l’any.
A La Setmana s’hi han celebrat prop de 180 activitats entre presentacions, converses, taules rodones, entregues de premis o activitats infantils, repartides en dos escenaris. Els itineraris literaris per Barcelona i, per primera vegada també per altres espais, han estat un èxit amb una ocupació pràcticament del 100% en tots ells. Per La Setmana hi han passat gairebé 200 autors que han signat els seus llibres i han pogut, després de molt temps, poder tenir contacte amb els seus lectors.
Malgrat que el repte era enorme donades les circumstàncies, l’organització de La Setmana liderada pel seu president Joan Carles Girbés i per la presidenta d’EDITORS.CAT, Montse Ayats, ha aconseguit una edició d’èxit, amb l’afegit de poder demostrar que la cultura és segura i que els esdeveniments culturals poden continuar amb nous formats adaptats.
La Setmana és també una constatació que els projectes de promoció de la lectura i la venda de llibres són més necessaris que mai per reforçar el sector en aquest context complicat.
Aquest any s’ha sumat a La Setmana el Port de Barcelona, que ha donat totes les facilitats per a celebrar l’esdeveniment en el seu recinte i ha esdevingut un gran aliat. El comitè organitzador, a més d’EDITORS.CAT està format pel Gremi d’Editors de Catalunya, l’APPEC, el Gremi de Llibreters de Catalunya, el Gremi de Distribuïdors de Publicacions de Catalunya i Biblioteques de Barcelona, a més de la participació de l’Institut Ramon Llull i de Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil. Compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, Diputació de Barcelona i Ministeri de Cultura, i de diversos patrocinadors privats, empreses com Parlem Telecom com a soci tecnològic, i també de l’Obra Social de La Caixa, DO Catalunya, Fundació Antigues Caixes Catalanes, BBVA, Coca-Cola, Col.legi Oficial d’Òptics i Optometristes de Catalunya, La Xarxa, La Vanguardia, Estrella Damm, Romanyà Valls i Transloan.
L’aposta en ferm de tot el sector, la complicitat i suport dels patrocinadors privats i institucions públiques, la fidelitat del públic i el gran ressò als mitjans de comunicació han estat, sens dubte, les claus de l’èxit d’aquesta edició. Moltes gràcies a tots!
Ens retrobem a la 39a edició de La Setmana, us hi esperem!