• Dosdoce.com ha identificat a la seva segona edició del ”Mapa de la indústria de l’àudio en espanyol” 740 entitats en comparació amb les 423 entitats identificades a la primera edició del mapa publicada a principis de 2023.

  • Tot i que Espanya continua sent el principal lloc d’origen d’entitats que componen la indústria de l’àudio (40,27%), l’Amèrica Llatina ha tingut un creixement espectacular el 2023 (30,7%), i ha arribat al 37% del total de la representació de les entitats que componen aquest mapa

  • La intel·ligència artificial guanya terreny a la indústria de l’àudio en espanyol amb un creixement del 290%

  • La indústria de l’àudio-entreteniment (podcasts, audiollibres, ràdio i música en streaming) està previst que segueixi creixent al voltant d’un 10% a tot el món gràcies als ingressos derivats de les plataformes de subscripció, ingressos publicitaris, brandedcontent, patrocinis , etc., però amb aportacions d’ingressos per formats molt diferents.

En només un any, la indústria de l’àudio als mercats en espanyol (Amèrica Llatina, Espanya i el mercat hispà dels Estats Units) gairebé ha duplicat la seva mida en créixer un 75% en comparació de l’any anterior. Dosdoce.com, plataforma especialitzada en analitzar tendències de l’economia digital, ha identificat a la segona edició del “Mapa de la indústria de l’àudio en espanyol” 740 entitats que exerceixen alguna activitat econòmica d’aquesta nova indústria, en comparació amb les 423 entitats identificades a la primera edició del mapa a principis de 2023.

L’anàlisi realitzada per Dosdoce.com revela que les entitats identificades a la indústria de l’àudio en espanyol pertanyen principalment a tres activitats econòmiques. En concret, un 30,29% són productores de continguts sonors, un 22,10% són mitjans de comunicació que veuen créixer les seves comunitats amb aquest nou format i un 11,46% són plataformes de streaming de continguts àudio basades en la paraula parlada (podcasts, audiollibres, audiodrames, àudio sèries, etc.).

Al llarg dels darrers anys, hem estat testimonis de com s’ha disparat el consum de continguts en format àudio en espanyol creant un catàleg àudio compost per més de 100.000 podcasts i superant els 25.000 audiollibres en espanyol, davant dels escassos continguts en àudio en espanyol de fa només un lustre.

La indústria de l’àudio-entreteniment (podcasts, audiollibres, ràdio i música en streaming) està previst que segueixi creixent al voltant d’un 10% a tot el món gràcies als ingressos derivats de les plataformes de subscripció, ingressos publicitaris, brandedcontent, patrocinis , etc., però amb aportacions dingressos per formats molt diferents. Segons un estudi de Deloitte, els programes de ràdio i els podcasts són els formats que tenen més audiència a tot el món (4.000 milions d’oients de ràdio dels quals, gairebé la meitat -1.700 milions d’oients- escolten també podcasts), però són els canals que menys ingressos per oient generen a la indústria: podcasts (US$3.5 mil milions) i ràdio (US$42 mil milions). En canvi, els audiollibres i música en streaming que amb prou feines arriben als mil milions d’oients a tot el món són els formats que més ingressos per oient generen a la indústria: audiollibres (US$7 mil milions) i música en streaming (US$23 mil milions) ). En altres paraules, la ràdio i els podcasts són els formats amb més audiència, però els que menys monetitzen a causa del declivi dels ingressos publicitaris, mentre que la creixent consolidació de la cultura de la subscripció de música, podcasts exclusius i audiollibres en streaming a tothom indica que aquest model de consum generarà més ingressos per oient que la ràdio i els podcasts en obert.

Article publicat per a dosdoce.com, clica aquí per llegir l’article sencer