Més de setanta responsables d’editorials de les universitats i centres de recerca espanyols es donaran cita els propers 19 i 20 de setembre a la Universitat de Saragossa a la II Trobada de professionals de l’edició científica i acadèmica que en aquesta segona edició posa el punt de mira al lector i al mercat de llibres científics, en els seus diversos formats.
L’objectiu és conèixer l’impacte actual del llibre científic a la comunitat acadèmica i científica i al conjunt de la societat, així com els canals de distribució i consum en les diferents modalitats en què es presenta: paper, digital i accés obert.
La trobada serà inaugurada a les 09:00h del dijous 19 de setembre pel rector de la Universitat de Saragossa, José Antonio Mayoral Murillo. L’acompanyaran la vicerectora de Cultura i Projecció Social, María Yolanda Polo ‘Redondo; la presidenta d’UNE, María Isabel Cabrera; i Pedro Rújula, director de Premses de la Universitat de Saragossa.
No caldrà esperar gaire per tenir una primera aproximació a la situació del mercat i consum del llibre acadèmic i científic al nostre país ja que a les 09:30, Ignacio López Olaondo, responsable d’Intel·ligència de mercat de GFK, donarà a conèixer els dades de l’Informe de la consultora GFK sobre la distribució del llibre de no ficció a Espanya, acompanyat del gerent de la Federació del Gremi d’Editors d’Espanya, José Manuel Anta. La presentació d’aquestes dades i el debat posterior seran moderats per Isaac Caselles, director de l’editorial de la Universitat Francisco de Vitoria.
Posteriorment, arribarà el moment de conèixer com impacta l’accés obert a la distribució del llibre acadèmic. Per això, a les 11:15h, exposaran les seves experiències els responsables de quatre històriques editorials universitàries: Pedro Rújula, director de Premses de la Universitat de Saragossa; Javier Balibrea, director d’Edicions de la Universitat de Navarra; Araceli López Serena, directora d’Edicions de la Universitat de Sevilla; i Jacobo Sanz Hermida, director d’Edicions Universitat de Salamanca.