El jurat ha destacat l’editorial “per la seva impecable tasca en la qual destaca l’excel·lència del catàleg.

L’editorial catalana Acantilado ha estat guardonada amb el Premi Nacional a la Millor Tasca Editorial Cultural, corresponent a l’any 2024. El jurat ha destacat a l’editorial “per la seva impecable tasca en la qual destaca l’excel·lència del catàleg amb una cuidada selecció de títols”, ha explicat, i també ha destacat la seva edició dels textos, la “gran qualitat” de les traduccions, l’elaboració material i formal i la seva tasca en la recuperació de clàssics imprescindibles al costat de la publicació d’autors contemporanis. Concedit pel Ministeri de Cultura, el premi està dotat amb 30.000 euros i té per objecte distingir el conjunt de la tasca editorial d’una persona física o jurídica que hagi destacat per la seva aportació excel·lent i innovadora a la vida cultural espanyola.

“Acantilado ha aconseguit atreure un públic lector sostingut i ampliat al llarg del temps”, ha apuntat el jurat després de ressaltar “la importància d’editar obres de pensament i d’assaig històric i cultural com a essència democràtica”. “A més del seu compromís social i solidari que li ha guanyat el respecte, admiració i reconeixement de l’ecosistema del llibre”, ha afegit. La decisió també ha destacat la mirada posada a Europa d’Acantilado “amb l’ambició de transcendir fronteres”, principalment a Amèrica Llatina, amb la que ha contribuït “a l’enfortiment dels llaços culturals”. El jurat ha estat presidit per María José Gálvez Salvador, directora general del Llibre, del Còmic i de la Lectura del Ministeri de Cultura.

Acantilado és una editorial independent creada el 1999. Juntament amb la selecció de títols, destaca l’edició dels textos, les traduccions i l’elaboració material i formal. Entre les seves col·leccions hi ha El Acantilado, Acantilado Bolsillo, Cuadernos del Acantilado i Narrativa del Acantilado. L’editorial barcelonina ha publicat autors imprescindibles, tant clàssics com contemporanis (Stefan Zweig, Joseph Roth, G.K. Chesterton, Natalia Ginzburg, Georges Simenon o Imre Kertész, entre d’altres), i també ha editat obres clau de la cultura universal en el marc de la literatura i el pensament.

Article publicat a elnacional.cat, clica aquí per accedir-hi