La Setmana torna a batre el seu rècord amb 400.000 euros de facturació, un 13,5% més
Com ja es va anunciar diumenge passat, La Setmana del Llibre en Català va tancar la 35a edició, la més internacional, amb la satisfacció d’haver assolit els objectius proposats.
La Setmana ha tornat a mostrar la riquesa i diversitat de l’edició en català i la seva potència industrial, s’ha donat visibilitat als llibres, revistes i publicacions periòdiques en català, als seus autors, editors, traductors… S’ha continuat avançant en el foment de la lectura en català i s’ha fet teixint complicitats amb les biblioteques públiques, entitats culturals, empreses privades, institucions públiques i d’altres actors socials.
Enguany també hem avançat un pas cap el què ha de ser el Saló del Llibre amb la visita a La Setmana de 16 editors i agents literaris estrangers, de 14 països diferents de la mà de l’Institut Ramon Llull.
El canvi de data ha afavorit l’afluència de públic a La Setmana i això s’ha traduït amb el nombre de participants en les activitats. Aquest any quasi 26.000 persones han participat algun dels 270 actes programats, un 15% més que l’edició del 2016.
El balanç global d’aquesta edició, en xifres, ha estat molt positiu. S’han facturat un total de 402.000 €, que signifiquen un 13,56% d’increment en relació a l’edició del 2016. No s’ha d’oblidar que en les edicions del 2015 i 2016 ja es van aconseguir xifres rècord de vendes. En les tres últimes edicions, La Setmana ha incrementat la facturació global en un 66,6%.
En aquesta edició s’han venut 26.189 exemplars de revistes i llibres, un 17,44% més que en l’edició del 2016 i es continua mantenint la tendència dels últims 3 anys en relació al percentatge de venda de novetat i llibre de fons: 55% novetat, 45% llibre de fons.
Aquestes xifres de vendes demostren molt clarament l’èxit de La Setmana i situa la cita com un dels esdeveniments culturals més importants del País.
El model actual de La Setmana, l’excel·lent ubicació, l’aposta en ferm de tot el sector, la complicitat i suport dels patrocinadors privats i institucions públiques, i el gran ressò als mitjans de comunicació han estat, sens dubte, les claus de l’èxit d’aquesta edició. Moltes gràcies a tots!
La comissió organitzadora ja ha començat a treballar en l’edició del 2018, en la que segur s’introduiran canvis que millorin, encara més, el model actual de La Setmana i la facin més gran.
Joan Sala, president de La Setmana, valora molt positivament aquesta edició i vol agrair a tots els implicats el suport i les facilitats rebudes per fer d’aquesta edició un nou èxit. Com declarava diumenge: “Finalment tots plegats, institucions, periodistes, editors de llibres i revistes, llibreters, autors i la resta d’actors socials estem d’acord que tenim la fira del llibre que el nostre País mereix.”
Ens retrobem a la 36a edició de La Setmana, us hi esperem!