Joan Carles GirbésAquest matí, en roda de premsa, Joan Sala s’ha acomiadat com a president de La Setmana i Montse Ayats, presidenta d’EDITORS.CAT ha presentat a Joan Carles Girbés, que serà qui assumeixi la presidència de la 38a edició de La Setmana per encàrrec de d’EDITORS.CAT i la Comissió Organitzadora.

Joan Sala deixa la presidència de La Setmana després de 4 intensos anys de treball, en els que, conjuntament amb la Junta Directiva d’Editors.cat i la Comissió Organitzadora de La Setmana, ha posicionat definitivament a La Setmana, com el principal esdeveniment cultural del País. I això és així pel nombre d’entitats públiques, empreses privades i associacions i gremis que hi participen, pels més de 350 autors i autores que presenten o signen els seus llibres i a més participen molt activament a La Setmana; per l’elevat nombre de públic (més de 500.000 persones l’any 2018, segons dades de l’Ajuntament de Barcelona), pel nombre d’activitats (270 en aquesta edició) i pel volum de facturació.

Joan Sala ha declarat avui: “Hem de dir que aquesta 37a edició de La Setmana tanca amb una gran satisfacció per part de tots els implicats i que, malgrat la pluja d’aquests dies i el tancament de les parades la tarda del dia 11 de setembre, els resultats que encara no coneixem de manera definitiva, tant d’assistència de públic com de vendes, seran superiors als de l’edició del 2018. Cosa que confirma que el model de La Setmana és òptim i està plenament consolidat.

Aprofito per agrair, una vegada més, a tots els que han col·laborat en fer gran aquest esdeveniment.

Transmeto el relleu amb la consciència d’haver treballat a fons en el projecte dissenyat per EDITORS.CAT, tenir la fira que es mereix el nostre País, i celebro l’èxit assolit.”

Per la seva banda, Joan Carles Girbés, en assumir la presidència ha declarat: “En primer lloc vull agrair la confiança que EDITORS.CAT i la Comissió Organitzadora de La Setmana han depositat en mi per tirar endavant aquesta etapa.

El relleu a la presidència arriba en un moment dolç, en què La Setmana s’ha erigit com un esdeveniment cultural imprescindible al nostre país. Durant els pròxims anys treballarem amb il·lusió per consolidar la feina feta, i explorarem totes les possibilitats de creixement que ens permeten augmentar encara més l’abast, l’ambició i la repercussió d’aquest gran aparador de la producció editorial en català. Tenim molts reptes al davant, però comptem amb la complicitat de tothom per seguir avançant!”

Joan Carles Girbés (Carcaixent, 1974) és llicenciat en Periodisme i màster en Gestió Cultural per la UB. Treballa des de fa 25 anys en el sector editorial. Ha estat director de publicacions de Bromera, fundador de Sembra Llibres i, des de 2016, director editorial dels segells de Som*: Amsterdam, Ara Llibres i Bernat Metge”

En Joan Sala, director de Comanegra i fins avui President de La Setmana, ens fa una valoració del que han significat els seus quatre anys de presidència:

La Presidenta d’EDITORS.CAT, Montse Ayats, valora el relleu de Joan Sala com a President de La Setmana, càrrec que a partir d’ara tindrà l’editor Joan Carles Girbés:

L’editor d’ara llibres, Joan Carles Girbés, nou President de La Setmana del Llibre en Català, que agafa el relleu de Joan Sala ens confia les seves impressions: