L’Associació d’Editors i Llibreters d’Alemanya va presentar un informe titulat “El mercat del llibre en la pandèmia: un informe provisional“, amb moltes dades interessants sobre la situació actual de el sector (Publishing Perspectives). Destaquem alguns:
- Les compres en línia van experimentar un augment significatiu del 20.9%, el que representa al voltant del 25% de les vendes totals el 2020.
- Si bé les llibreries físiques segueixen sent el canal més fort, mostren pèrdues del 9%.
- La indústria s’enfronta a majors despeses i una gran acumulació de comandes després de la primera meitat de 2021, el que resulta en el que es descriu avui com “una situació tensa” en el comerç de llibres en general.
- La perspectiva per 2021 segueix sent incerta, ja que la primera meitat de l’any mostra un dèficit del 22.9% en els entorns minoristes físics en comparació amb 2019.
D’altra banda, tenim també l’anàlisi del sector del llibre a Itàlia. L’Associació d’Editors Italians també va elaborar un document en el qual informa un fort creixement de la venda de llibres en els primers sis mesos d’aquest any (Publishing Perspectives).
- Entre el 4 de gener i el 20 de juny es van vendre uns 15 milions de còpies més de llibres impresos, un augment de l’44% respecte a les vendes del mateix període en 2020.
- Més significatiu és el creixement en comparació amb 2019, abans de l’arribada de la pandèmia: es van vendre 11 milions de còpies més de llibres de gener a juny d’aquest any (un augment del 31%).
- Aquestes vendes han generat 207 milions d’euros més per a la indústria en comparació amb 2020, un augment del 42% en els ingressos any rere any.
Et deixem a més aquest article sobre la transformació dels hàbits de lectura a Itàlia durant la pandèmia, amb fragments extrets del llibre blanc publicat pel Centre per al Llibre i la Lectura (CEPELL) en col·laboració amb el Departament d’Investigació de l’Associació Italiana de editors (AIE): “De l’emergència a un pla de recuperació. Llibre blanc sobre lectura i consum cultural a Itàlia 2020-2021” (Aldus Up).