Un nou informe presentat per la Federación de Editores Europeos sobre l’impacte del COVID-19 en el sector editorial, s’adona que la situació no és tan complexa com es pensava: “No és un bon any, segons els estàndards, però lluny del desastre que podria haver provocat aquesta crisi sembla que el sector del llibre va aconseguir expressar un grau de resiliència molt més gran del que molts van predir. La pèrdua general en la publicació de llibres a Europa sembla estar més a prop d’alguna cosa entre el 2 i el 5 per cent, en comparació amb el cop del 15 al 20 per cent esperat”, escriuen els autors de l’informe.

En un comentari d’obertura en l’informe, el president de la federació, Peter Kraus vom Cleff, assenyala que “una lliçó clau que podem extreure del nostre estudi és que el suport polític per al nostre sector cultural singularment divers i variat és crucial. L’evidència mostra que els països que van classificar el llibre i les llibreries com a essencials i van promoure i van donar suport específicament al sector cultural van patir significativament menys pèrdues que aquells en què hi va haver un tancament complet de les llibreries tradicionals i la manca de suport estatal”.

Informe FEP:

260321_one_year_after_brochure_fep_covid_update