Seminaris i sessions informatives
Temes d’actualitat i màxim interès mereixen sessions específiques, jornades de treball o tallers sobre els temes més diversos. Aquí trobareu convocatòries, resums, documents o retransmissions en streaming.
Sessions informatives realitzades durant el 2024:
- Sessions de treball amb Amazon (9 i 14 de maig de 2024 de 17 a 18 h)
- Sessió informativa sobre Ecoedició. Presentació de la Guia i dels requisits de sostenibilitat ambiental de l’Àrea del Llibre (10 de maig a les 12h)
- Sessió informativa sobre la subvenció per a la reducció de la petjada ambiental, a càrrec de l’Institut de l’Ecoedició (26 d’abril de 2024 a les 12h)
- Webinar sobre les novetats tributàries respecte a la facturació electrònica i repàs de les consultes més rellevants, (29 de febrer a les 12h)
- Com sol·licitar un ajut reintegrable per un projecte editorial: una mirada pràctica” (7 de febrer, a les 12 h)
- Sessió informativa sobre les bases dels ajuts de l’ICEC al sector editorial (22 de gener, a les 10 h)
- Sessió informativa sobre les subvencions de la Institució de les Lletres Catalanes adreçades a editors, (16 de gener, a les 12 h)
Sessions informatives realitzades durant el 2023:
- Webinar sobre el nou ajut per a la promoció de llibres en llengua catalana o occitana (19 de juliol, a les 12h)
- Inscriu-te al seminari web de CEDRO: “La seva editorial a les xarxes socials: tot el que cal conèixer sobre propietat intel·lectual” (25 d’abril de 2023 a les 12h)
- Seminari SDE “La contractació d’obres alienes a les produccions audiovisuals” (26 d’abril de 2023, a les 10h)
- Webinar sobre el Sistema d’Adquisició Bibliotecària (SAB) adreçat als editors (21 de març de 2023 a les 16h)
- Webinar sobre les subvencions de la Institució de les Lletres Catalanes adreçades a editors (14 de març a les 12h)
- Sessió informativa “L’ecoedició: una oportunitat, un lideratge” (23 de febrer de 2023 a les 16h)
- Webinar sobre les novetats en la tributació dels drets d’autor i altres novetats fiscals rellevants (16 de febrer de 2023 a les 16h)
- “De què parlem quan parlem d’Editing?”, per Silvia Querini (1 de febrer, 18.30h)
Sessions informatives realitzades durant el 2022:
- Seminari: ‘De la web 2.0 a la web 3.0. Cap a on anem? (29 de juny, 10h)
Sessions informatives realitzades durant el 2021:
- Conferència: “Els llibres d’artista com a inspiradors de llibres infantils, d’assaig i literatura” (29 de juny, 17h)
- Webinar informatiu “Anticipar i minimitzar els riscos d’impagament a LATAM en temps de COVID” (13 d’abril, 16h)
- Seminari web de CEDRO: “Com protegir les teves creacions: registres i altres eines” (25 de març, 16.30h)
- Webinar informatiu sobre ajuts a la internacionalització i fires internacionals (3 de març, 16h)
- Seminari web de CEDRO: «Protegeix les teves obres amb SAR» (10 de febrer, 16h)
- Taula rodona de fires internacionals del sector del llibre: “Les fires del present que ve” (21 de gener, 17h)
Sessions informatives realitzades durant el 2020:
- Seminari web sobre la llei del treball a distància (26 de novembre, 16h)
- Masterclass: “Com detectar noves oportunitats de negoci” (13 de juliol, a les 17h)
- Sessió informativa: 23 de juliol, Dia del Llibre i la Rosa (17 de juny, 16h)
- Sessió informativa sobre la nova eina de CEDRO: Sistema Automàtic de Report (Dimecres 10 de juny a les 16.00h)
- Taller “Línea de liquidez COVID-19 para el sector cultural”, Ministerio de Cultura y Deporte (Dijous, 14 de maig)
- Taller pràctic: “Com fer presentacions i elements gràfics amb Piktochart” (Dimecres 13 de maig a les 16.00h)
- Com posar en marxa una campanya d’influencers (Dimarts 28 i dijous 30 d’abril)
- Webinar anàlisi pràctic de les mesures tributàries anunciades dimarts 14 d’abril (Dijous 16 d’abril a les 16.30h)
- Webinar per aclarir dubtes en l’àmbit tributari – COVID-19 (Dimarts 7 d’abril a les 12.00h)
- Webinar per afrontar la crisi del COVID-19 (Divendres 27 de març de 2020)
- Sessió: “Com elaborar notes de premsa d’èxit gràcies a la tecnologia i a la intel·ligència artificial” (Dijous 12 de març de 2020)
- De què parlem quan parlem d’Editing?, per Silvia Querini (Dimarts 28 de gener de 2020)
- Sessió informativa sobre temes fiscals: Novetats en l’àmbit IVA aplicables a les editorials / Subvencions rebudes: conceptes pràctics i comptabilització (Dijous 6 de febrer a les 16.00h a la seu del Gremi)
Sessions informatives realitzades durant el 2019:
- Vols saber les teves vendes? Seminari sobre LibriRed (30 de maig a les 16.00h)
- Col·loqui/sessió informativa sobre novetats en matèria laboral 2019, a càrrec d’Ortega Condomines, Abogados (23 de maig a les 16.00h)
- 10 claus per al desenvolupament de l’equip, per Begoña Aguirregabiria (16 de maig, de 17h a 20h)
- La problemàtica dels autònoms, a càrrec d’Ortega Condomines, Abogados (7 de març a les 16.30h)
- Sessió informativa sobre l’impacte de la nova Llei Orgànica de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals en l’entorn empresarial (6 de febrer a les 16.00h a la seu del Gremi)
- Sessió informativa “De què parlem quan parlem d’Editing”, per Silvia Querini (16 de gener a les 18.30h a la seu del Gremi)
Sessions informatives realitzades durant el 2018:
- Sessió informativa: Nou servei antipirateria de CEDRO (15 de novembre a les 11.00h a la seu del Gremi)
- Seminari sobre cessió de drets d’autor. Anàlisi de les diferents forma de cessió de drets i de les seves excepcions (8 de novembre a les 11.00h a la seu del Gremi)
- Sessió informativa sobre ajuts al sector (23 d’octubre a les 12.00h a Arts Santa Mònica)
- Seminari sobre Ciberseguretat (24 de maig)
- Sessió informativa sobre la problemàtica fiscal en l’IVA per la percepció de subvencions i el nou Reglament Europeu de Protecció de Dades (22 de març)
Sessions informatives realitzades durant el 2017:
- Sessió informativa sobre LibriRed (14 de juny)
- Seminari – taller «Exportar talent: rendibilitzar les fires internacionals». SEGONA CONVOCATÒRIA (6 de juny)
- Sessió informativa sobre temes fiscals (31 de maig)
- Seminari – taller «Exportar talent: rendibilitzar les fires internacionals» (25 de maig)
- Sessió informativa sobre la campanya del Departament de Cultura “Fas 6 anys, tria un llibre” (14 de març)
- Presentació dels cursos d’especialització digital bonificats amb titulació acreditada pel Gremi d’Editors de Catalunya (2 de març)
- Taller sobre les activitats de Barcelona Ciutat de la Literatura (1 de febrer)
- Sessió informativa “Llibre en paper i en digital, dos per un” – BtwinBooks (31 de gener)
- Jornada sobre el Segell de Qualitat de les Col·leccions Científiques i presentació del projecte ‘Estudio diagnóstico de la edición académica española’ (17 de gener)
Sessions informatives realitzades durant el 2016:
- Master Class «Com millorar l’eficàcia personal i professional amb Mindfulness» i sessió informativa sobre Formació – 26 d’octubre
- Sessió informativa sobre ajuts de l’Institut Ramon Llull – 6 d’octubre
- Master Class sobre màrqueting: com vendre llibres en l’entorn digital – 29 de setembre
- Sessió informativa sobre ajuts de l’ICEC – 21 de gener
- Sessió informativa sobre ajuts del Ministerio de Cultura – 16 de febre
- Sessió informativa sobre temes fiscals – 23 de febrer
- Seminari “Com facilitar la venda i compra de drets en l’entorn digital” – 15 de març
- Sessió informativa “Coneix la plataforma online de llicències per l’ús de continguts de llibres” – 12 d’abril
- Seminari “Valoració i funcionament del projecte eBiblio el dia 27 d’abril al Gremi“ – 27 d’abril
- Sessió informativa sobre propietat intel·lectual i contractes d’edició – 10 de maig
- Seminari “Les metadades, l’eina clau per a vendre llibres al segle XXI”– 24 de maig
- Seminari sobre la pirateria en el sector editorial. Conseqüències i solucions – 22 de juny
- Sessió informativa sobre temes fiscals i jurídics – 5 de juliol