• Més de 10.000 persones visitaran la 37 edició, que se celebra des d’avui fins divendres

Estand col·lectiu del Gremi a LIBER 2019

“La lectura és la porta d’accés a la cultura”, creu el ministre de Cultura José Guirao i així ho ha dit en la inauguració de la Fira Internacional del Llibre, Liber, que celebra a Madrid la seva 37 edició i que té com a país convidat a Sharjah, un dels set emirats dels Emirats Àrabs Units. A partir d’avui, 9 d’octubre i fins l’11 d’octubre, IFEMA (Fira de Madrid) en col·laboració amb la Federación de Gremios de Editores de España, acollirà a les quatre-centes empreses de 17 països que es donen cita en aquesta fira editorial que suposa la “cita perfecta per fer balanç de la situació actual, però sobretot per mirar al futur”, ha assegurat el ministre.

Aquesta mirada apunta, principalment, a la societat digital, ja que “tots els sectors i agents s’han vist obligats a una revisió profunda de les maneres de produir i difondre” encara que en el moment actual “les plataformes estan donant amb un model sostenible i el públic està disposat a pagar quan se li posen facilitats”.

La importància del sector, primera indústria cultural del país, “mereix l’obertura d’un debat que acabi en un pacte consensuat per tots que vagi més enllà de períodes de temps petits, que miri al futur i sobretot que vagi més enllà d’un partit , d’un govern i d’una situació política concreta”, ha demanat Guirao perquè creu que així “crearem una societat més conscient, més crítica, més preparada”.

“Uns índexs de lectura alt són indicadors que la societat en el seu conjunt és capaç d’avançar més i anar més lluny”, ha continuat Guirao, que s’ha congratulat dels resultats obtinguts en l’enquesta d’hàbits culturals, ja que la lectura, amb un 65,8%, es va situar com la segona activitat cultural que més practiquen els espanyols, després d’escoltar música.

Pel que fa al país convidat, ha volgut recordar que Sharjah ha estat declarada aquest any com a capital mundial del Llibre per la Unesco i que la seva fira editorial, considerada la més important del món àrab “té un paper fonamental en la difusió de la literatura àrab al panorama internacional”.

En aquesta mateixa línia, el president del Departament de Cultura del Govern de Sharjah, Abdalla Mohamed Al Owais, ha agraït a Espanya per acollir part del seu Programa de Jornades Culturals per donar a conèixer la cultura dels Emirats i veu en aquestes trobades internacionals una oportunitat de “portar amb si el missatge del diàleg constructiu, en el cultural i en l’humà”.

En l’acte ha intervingut també Miguel Barreros, president de la Federación de Gremios de Editores de España, per recordar la importància del seu gremi per tractar-se “d’un ofici que participa activament en la constitució de la vida cultural del país”.

A més, igual que el ministre, ha recalcat la necessitat de crear un pacte país a llarg termini per “transformar a Espanya en una potència lectora” complint el repte de “situar a la lectura en una societat d’economia de l’atenció on el temps és escàs i l’oferta on emprar és molt àmplia”.

Per al director general IFEMA, Clemente González Soler, l’objectiu d’aquesta fira és “configurar un mercat global a l’altura de la potència de la nostra llengua”.

Imatges de l’estand col·lectiu del Gremi d’Editors de Catalunya a LIBER 2019: