El termini per a la presentació de sol·licituds d’aquesta convocatòria ha finalitzat.

Novetats en la tramitació de les sol·licituds de subvencions de la línia d’ajuts a la producció editorial en llengua catalana i occitana

Per donar suport als projectes empresarials del sector editorial i llibreter, avui 23 de setembre, l’ICEC obre el segon termini de presentació de sol·licituds per a l’ajut a la producció editorial en llengua catalana o occitana. L’objecte d’aquesta línia de subvencions és donar suport a les empreses editores en català o occità, per tal de garantir la producció i diversificació editorial en aquestes llengües.

El període de publicació dels llibres és entre l’1 de juny i el 31 d’octubre del 2020 i els terminis per presentar sol·licituds són del 23 de setembre al 3 de novembre de 2020, ambdós inclosos.

En l’àmbit del Llibre, des de l’ICEC acompanyen i donen suport als projectes empresarials, i centren l’activitat en el foment del sector editorial i llibreter català, acompanyant les empreses del sector en l’edició, la comercialització i la promoció. Així mateix, des de l’Àrea del Llibre es fomenta la transversalitat entre els agents que componen el sector, millorant-ne la compenetració i generant sinergies en l’àmbit intern per enfortir la base del teixit empresarial editorial.

S’incideix en tres accions principals. En primer lloc, la promoció de l’edició en llengua catalana i occitana, per afavorir l’existència d’un catàleg ampli, divers i de qualitat a disposició dels lectors. En segon lloc, la protecció dels diferents tipus d’empreses del sector, per promoure, d’aquesta manera, un ecosistema ric i divers. I finalment, el foment de la lectura i la dinamització d’hàbits culturals, per enfortir orgànicament el sector del llibre.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Més informació, requisits, documentació i terminis, aquí