Amb l’objectiu d’acompanyar les empreses culturals en la seva transició vers un model més sostenible, des de l’ICEC, a través del Servei de Desenvolupament Empresarial s’ha presentat la Guia de l’ecoedició. Criteris per un sector editorial més sostenible.

La guia està adreçada al sector editorial de Catalunya i té com a objectiu establir criteris ambientals per a les publicacions, oferir recomanacions per minimitzar l’impacte ambiental dels llibres i difondre l’ecoedició entre tots els públics d’interès. L’ecoedició és una pràctica editorial que busca reduir l’impacte ambiental en la producció de materials impresos o digitals, amb l’objectiu principal de minimitzar la petjada ecològica de la indústria editorial.

Aqueta guia forma part del Pla_C* Cultura pel Clima, el pla de sostenibilitat ambiental que l’ICEC va posar en marxa al maig de 2022 i concretament, s’emmarca dins de la línia d’actuació 6: “Difondre i crear recursos i eines per posar a disposició del sector cultural”, amb l’objectiu de posar a disposició dels diferents sectors culturals eines i recursos per incorporar, des del coneixement, l’eix de sostenibilitat ambiental als projectes i és també una actuació inclosa en el Pla Nacional del Llibre i la lectura a Catalunya.