• Els editors han reconegut avui els 75 anys d’activitat continuada d’Editorial Alpina i Edhasa, i els 25 anys d’Artigal Edicions, Cossetània Edicions i Edicions Llibreria Universitària (LU).

• La Cambra del Llibre de Catalunya ha atorgat el Memorial Fernando Lara a la llibreria El Genet Blau de Lleida.

• L’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya ha lliurat el Premi de Traducció Ángel Crespo a Magdalena Palmer per la traducció de l’anglès al castellà de l’obra “Otoño” d’Ali Smith, publicada per Nørdica Libros

Aquest vespre s’ha celebrat la trenta-sisena Nit de l’Edició, que s’ha convertit en el punt de trobada anual de tot el món editorial en el que es lliuren una sèrie de reconeixements a persones i editorials que han destacat per la seva contribució a la difusió del món del llibre.

En el decurs de l’acte, el Gremi d’Editors de Catalunya ha distingit la companyia teatral Tricicle en reconeixement als seus 40 anys de promoció de la cultura, la defensa de la propietat intel·lectual i la seva relació i estimació pel món del llibre. El Premi Atlàntida s’atorga anualment a una personalitat o entitat que s’hagi distingit pel seu compromís amb la cultura, el foment de la lectura i la defensa de la propietat intel·lectual.

Durant l’acte, ha fet una glossa dels premiats l’escriptor Eduardo Mendoza.

Des de la primera convocatòria, l’any 1986, el Premi Atlàntida ha recaigut en personalitats de gran rellevància com Václav Havel, Jacques Santer, Viviane Reding, Fabià Estapé, José Manuel Blecua, Javier Solana, Jordi Savall, Joan Manuel Serrat, Jaume Plensa, Isabel Coixet, Jordi Herralde, Lluís Pascual, Carme Riera, les tres llibreries més antigues de Catalunya, entre d’altres.

El jurat del Premi Atlàntida 2021 consta de 17 membres i està integrat per editors i periodistes de les capçaleres dels diaris impresos que tenen edició a Catalunya. El jurat està presidit per Patrici Tixis, president del Gremi d’Editors de Catalunya.

El Gremi d’Editors de Catalunyaha fet també un reconeixement especial a Editorial Alpina iEdhasa pels seus setanta-cinc anys d’activitat editorial continuada; i a tres editorials pels seus primers vint-i-cinc anys: Artigal Edicions, Cossetània Edicionsi Edicions Llibreria Universitària (LU).

Així mateix, la Cambra del Llibre de Catalunya, institució integrada pels editors, llibreters, distribuïdors i indústria gràfica de Catalunya ha atorgat el 27è Memorial Fernando Lara a la llibreria El Genet Blau, especialitzada en literatura infantil, juvenil i àlbums il·lustrats per a tota la família. Va obrir les seves portes l’any 2000 al casc històric de Lleida, i l’estiu del 2021 ha obert una segona llibreria, aquesta a la Vila de Gràcia de la ciutat de Barcelona.

D’altra banda, l’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya, per tal d’honorar la figura del gran traductor, poeta i assagista Ángel Crespo, i tenint present que una gran proporció de les traduccions al castellà s’editen a Catalunya, ha lliurat el XXIV Premi de Traducció Ángel Crespo a Magdalena Palmer per la traducció de l’anglès al castellà de l’obra “Otoño” d’Ali Smith, publicada per Nørdica Libros.

El Premi de Traducció Ángel Crespo està reconegut com un dels certàmens més prestigiosos del món de la traducció per l’alt nivell de les obres candidates cada any.Fins ara l’han guanyat traductors de la talla de Victoria Alonso Blanco, José María Micó, Juan de Sola, Carlos Fortea, Celia Filipetto, Monika Zgustová, o Adan Kovacsics, per citar només alguns exemples.

Retransmissió de la 36a Nit de l’Edició, el 13 de desembre de 2021, al Teatre Condal de Barcelona. Organitzada pel Gremi d’Editors de Catalunya:

En Paco Mir, en representació del Tricicle, ens ensenya el flamant Premi Atlàntida avui lliurat en el marc de la Nit de l’Edició:

La Nit de l’Edició en imatges: