Article publicat al newsletter de Proyecto451
El comerç electrònic a Mèxic durant 2020 s’ha disparat fins a créixer més d’un 81% i superar els 316 mil milions de pesos mexicans (prop de USD 15.300 milions). Però, com es va arribar a aquesta xifra?
Un dels primers canvis de pes per al ecommerce mexicà va ser la reducció dràstica de les vendes multicanal. Això és conseqüència directa de la pandèmia: amb les botigues físiques tancades, la immensa majoria de les vendes es van donar de forma completament online. Un altre dels canvis importants ve en funció de les comandes i xarxes de logística de paqueteria. Mèxic abans de 2019 no tenia xarxes de paqueteria funcionals en la immensa majoria del seu territori. Avui dia ja hi ha empreses de logística que cobreixen tot el territori mexicà.
Un altre dels grans canvis va ser la introducció de la Norma Mexicana de Comerç Electrònic i l’Impost Digital. Les dues legislacions es van estrenar producte de l’auge del ecommerce i ve a formalitzar i donar un marc jurídic molt necessari a un sector que cada vegada té més importància. Un altre aspecte destacable del 2020 va ser l’enorme volum de mexicans que es va atrevir a fer compres en línia per primera vegada: prop d’un 20% de les compres totals, van ser primeres compres. Això representa un canvi de paradigmes i augura un excel·lent futur al ecommerce mexicà (Shopify, 5 minuts).
I per completar aquesta informació, els deixem l’estudi, elaborat per Semrush, “Ecommerce Growth: Amèrica Llatina 2021”, que té per objectiu donar a conèixer d’on provenen les visites dels 120 ecommerce més grans de Llatinoamèrica, en concret, de Argentina , Colòmbia, Xile i Mèxic.