A més, Netflix, Game o la Casa del Llibre encapçalen el Top 10 d’empreses que concentren el 60% dels diners bescanviats pels joves. No hi ha cap plaça de bous entre els 90 comerços amb més despesa

Fnac, El Corte Inglés, Reggaeton Beach Festival, Ticketmaster, Cinesa, Netflix, Game o la Casa del Llibre lideren el llistat de les grans empreses on els joves es gasten els 400 euros del Bo Cultural que poden sol·licitar en tenir la majoria d’edat. Així consta a les dades obtingudes per elDiario.es com a resposta a una sol·licitud d’informació pública emparada a la llei de transparència al Ministeri de Cultura i Esport.

Segons els registres, mai publicats fins avui, hi ha almenys 3.181 empreses i entitats adherides al Bo Cultural Jove, entre petits i grans comerços, però el 95% dels 123,9 milions d’euros gastats el concentren tan sols 200, la majoria grans companyies i distribuïdores.

Les dades assenyalen que els joves han bescanviat aquesta ajuda principalment en megabotigues com Fnac o El Corte Inglés, les quals han ingressat 20 i 13 milions d’euros cadascuna, concentrant entre totes dues el 27% de les vendes totals des de la posada en marxa del Bo Cultural Jove fins al maig del 2024, últim mes amb dades disponibles.

Del llistat d’empreses on els joves poden bescanviar aquesta ajuda, cal tenir en compte que Fnac i El Corte Inglés són dels pocs grans magatzems a Espanya on es poden comprar pel·lícules, llibres, videojocs, còmics, subscripcions per a plataformes de streaming i fins i tot entrades a espectacles i concerts. Avui dia, la cadena francesa té repartides per tot Espanya 34 botigues físiques i l’espanyola 79, segons registren a les seves pàgines web.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El rànquing el completen festivals com el Reggaeton Beach Festival, on han canviat 7,4 milions d’euros, botigues de videojocs com Game, megallibreries com La Casa del Libro, i empreses intermediàries dedicades exclusivament a la venda d’entrades com Enterticket o TicketMaster, on s’hi han destinat 5 milions d’euros.

Al llistat també hi figuren grans cadenes cinematogràfiques com Cinesa i Yelmo Cines, concentrant 3,7 milions, o plataformes de streaming com Netflix amb 3,5 milions d’euros. Només aquestes deu empreses amb més compres registrades amb el Bo Cultural concentren el 60% dels diners gastats pels joves en comerços de tot Espanya.

Article publicat a eldiario.es, clica aquí per accedir-hi