• Prop de 43.000 nens i nenes del país han bescanviat el targetó per un llibre, la xifra més alta de totes les edicions

  • El nombre de llibreries participants arriba a 504, la xifra més alta des del 2016, quan es va crear la campanya. L’any passat la xifra va ser de 462

  • La principal llengua triada en els llibres adquirits és el català, un 73% del total de llibres comprats, i s’han venut més de 7.000 llibres de 424 editorials

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, i la consellera d’Educació, Anna Simó, han presentat avui les dades de la 8a edició de la campanya Fas 6 anys. Tria un llibre d’enguany. Són les més positives des que es va desenvolupar per primer cop, el 2016. Per al conjunt de Catalunya, aquest 2023 hi han participat 42.956 infants de 6 anys (enfront del 39.597 de la passada edició) del total de 72.480 censats, xifra que representa que un 59,27% dels nens i nenes d’aquesta edat han bescanviat el seu targetó. És la dada més alta des que es va iniciar la campanya, l’any 2016, i supera el percentatge d’infants participants a l’edició del 2022, que va ser de 53,23%. Cal tenir en compte que el 2016 van adquirir un llibre un 38,3% dels infants censats.

La consellera Garriga ha destacat les bones xifres d’enguany i ha afirmat que cada cop són més nens i nenes els que aprofiten aquesta oportunitat d’iniciar-se en el món del llibre i les llibreries. I és que, quan des del Govern, diem que tothom ha de tenir accés a la cultura, també ens referim als més petits”. En aquest sentit, “aquesta campanya també busca que les noves generacions vegin que les llibreries són centres culturals de proximitat, espais de trobada, sempre acollidors i amb uns grans prescriptors, que són els llibreters”, ha reblat. Garriga també ha agraït la feina i els esforços del Gremi de Llibreters; “sempre és un plaer veure com els nens i nenes gaudeixen de la màgia dels llibres, I aquesta campanya vol plantar una llavor que els faci estimar la lectura.”

Article publicat a govern.cat, clica per accedir-hi