La lectura es va convertir en un aliat fidel per a suportar el confinament

El nombre de lectors freqüents, aquells que llegeixen almenys setmanalment, es va incrementar en set punts percentuals durant el confinament fins arribar al 57%. Així es desprèn de l’estudi «El papel del libro y de la lectura durante el periodo de confinamiento pel Covid-19 en España» elaborat per a la Federación de Gremios de Editores de España per l’empresa Conecta Research & Consulting, amb el patrocini de CEDRO (Centro Español de Derechos Reprográficos). Aquest estudi completa i amplia el que es va elaborar en les primeres setmanes de confinament que ja reflectia un increment de quatre punts en el percentatge de lectors freqüents. Aquest estudi pren com a referència el «Barómetro de Hábitos de Lectura y Compra de Libros 2019», presentat el febrer de 2020, per a fer la comparativa.

• El confinament va incrementar el nombre de lectors freqüents, aquells que llegeixen almenys setmanalment, fins al 57%, 7 punts més que abans del confinament.
  • Dones i menors de 35 anys són els grups de població en els quals s’ha incrementat més el nombre de lectors freqüents.
  • El temps de lectura setmanal s’incrementa en 90 minuts fins a les 8 hores i 20 minuts.
  • El 82% dels lectors reconeix que llegir llibres els ha ajudat a portar millor el confinament.
  • El llibre en paper segueix sent el suport preferit per a la lectura de llibres. Un 38% ha llegit en suport digital.
  • Al 70% dels menors de 14 anys llegir llibres els ha ajudat a portar millor el confinament.
  • La formació dels menors a la llar ha estat més satisfactòria, senzilla i de qualitat quan s’ha basat en l’ús dels continguts educatius de les editorials.

Nota de premsa:

200721NPR-FGEE-Habitos lectura Confinamiento julio 20