Fira-Llibre-SharjahUs informem que Espanya serà el país convidat d’honor en la pròxima Fira Internacional del Llibre de Sharjah, que tindrà lloc del 3 al 13 de novembre de 2021. Com és habitual en aquests casos, la representació d’Espanya anirà a càrrec del Ministerio de Cultura y Deporte que estarà present en un estand amb una exposició cultural, conjuntament amb la Federación de Gremios de Editores de España, que participarà amb una exposició de llibres enfocats als professionals del sector. La realització de la fira coincidirà amb l’Exposició Universal de Dubai. Aquest fet reforçarà la visibilitat dels escriptors i editors espanyols, que també participaran en el pavelló espanyol, on es realitzaran activitats literàries.

La Fira de Llibre de Sharjah està considerada com un dels principals esdeveniments editorials del món, i el més gran del món àrab. La trobada es porta organitzant des de 1982 i compta amb una secció per a editorials, una altra per a escriptors i també amb una forta presència del llibre infantil i juvenil. L’edició 2019, l’última íntegrament presencial, va acollir a 1.874 editorials de 77 països i 2,3 milions de visitants que van tenir accés a uns 20 milions de llibres en exposició.

En paral·lel també tindran lloc dos programes professionals: d’una banda, la Conferència de la ALA (American Library Association) que comptarà amb l’experiència de bibliotecaris de la regió, dels Estats Units i d’altres països i on les biblioteques del país convidat d’honor participaran per enfortir les relacions literàries i els llaços entre els dos països. I, d’altra banda, la Conferència d’Editors de la Fira Internacional del Llibre de Sharjah (SIBF) que constarà de seminaris sobre negocis editorials àrabs i internacionals, el programa d’aparellament ‘Matchmaking Program’ i les oportunitats per a sol·licitar la beca de traducció SIBF. El país convidat d’honor, juntament amb les seves editorials representades, tindrà l’oportunitat de participar en aquesta conferència.

Conferència d’Editors de la Fira Internacional del Llibre de Sharjah: s’organitza anualment els tres dies anteriors a la data d’obertura de la Fira Internacional del Llibre de Sharjah. Aquest any, l’esdeveniment se celebrarà del 31 d’octubre al 2 de novembre i oferirà una plataforma ideal perquè tots els editors del món trobin un soci comercial per comprar i vendre drets. La Conferència d’Editors de la SIBF, concebuda bàsicament per fomentar la compra i venda de drets, també facilitarà la interacció entre els professionals de l’edició internacional àrabs i no àrabs, sessions de matchmaking individuals, creació de xarxes i programes educatius. Els assistents també tindran l’oportunitat de beneficiar-se dels ajuts a la traducció.

8a Conferència Internacional de Biblioteques de Sahrjah. La SBA, en col·laboració amb American Library Association, ALA, organitza la vuitena edició de la Conferència Internacional de Biblioteques de Sharjah, que tindrà lloc del 9 a l’11 de novembre, en format híbrid, oferint una experiència d’aprenentatge i creació de xarxes de manera presencial, però que també s’estendrà a aquells que puguin participar només de manera virtual. El 2020, l’esdeveniment va comptar amb la participació de 801 assistents de més de 51 països.

Depenent del nombre d’editorials interessades a prendre part en aquesta Fira, el Ministerio ens confirmarà l’espai disponible per a una participació agrupada, organitzada per la FGEE.

Si esteu interessats, podeu enviar un correu electrònic (comext@fge.es), abans del 31 de juliol, indicant les següents dades:

• Nom empresa

• Direcció

• Telèfon

• Persona de contacte

• Correu electrònic

• Modalitat participació: mòdul individual o mòdul compartit