El Gremi d’Editors de Catalunya organitza amb la col·laboració de Silvia Vallespín, filòloga, editora i especialista en màrqueting i neuromàrqueting editorial, el taller pràctic Email màrqueting per a editorials: crea i gestiona el teu butlletí amb MailerLite, de quatre hores de durada, i que tindrà lloc a les seves instal·lacions.

Dades del curs:  

Durada: 4  hores

Periodicitat: una sessió

Dies: Dimecres 9 d’abril

Horari: de 9.00h a 13.00h

Modalitat: Presencial (recomanat)

 Perquè has de fer aquest taller? L’e-mail segueix sent la tècnica de màrqueting online d’on s’aconsegueixen més vendes, ja que els correus arriben directament a la safata d’entrada del lector i permet una comunicació més personalitzada i segmentada.

A diferencia d’altres canals com ara les xarxes socials, que canvien sovint les seves polítiques,

algoritmes i sistemes de moderació, l’email màrqueting permet a l’editorial tenir control total sobre la seva comunicació amb els lectors i no depenen d’un tercer que decideix quantes persones veuen les seves publicacions.

Aquest taller pràctic d’e-mail màrqueting t’ensenyarà a crear unes bones bases que t’ajudaran a fidelitzar els teus lectors i augmentar les vendes sense dependre dels algoritmes de les xarxes socials. A través de la plataforma gratuïta MailerLite, aprendrem, de zero, a crear i segmentar llistes de correus, dissenyar butlletins atractius, automatitzar campanyes i interpretar mètriques per millorar resultats.

Programa:  

  1. Què és l’email màrqueting i per què és el millor moment per implementar-ho
  2. Estratègies d’email màrqueting al sector editorial
  3. Plataformes d’email màrqueting i què tenir en compte per escollir-ne una
  4. Primers passos a l’email màrqueting
    1. Glossari bàsic d’email màrqueting
    2. Crear un compte i adaptar-ho a la teva editorial
    3. Crear una llista, grups i segments de contactes
    4. Importar contactes a la llista… o com captar contactes si no en tinc
    5. Crear el formulari d’alta a la llista
    6. Integrar el formulari d’alta al teu web o altres canals
  1. Dissenyar una campanya
    1. Estructura d’un correu d’email màrqueting i bones pràctiques
    2. Com funciona l’editor
    3. Crear una plantilla des de zero
    4. Adaptar plantilles existents
    5. Assumptes que funcionen
    6. Redacció de continguts amb camps personalitzats
    7. Revisió i enviament de campanyes
  1. Crear una automatització de benvinguda
    1. Què és una automatització
    2. Els detonants i les accions
    3. Creació d’un flux automatitzat
  1. Com interpretar les mètriques d’email màrqueting 


Metodologia:

L’enfocament de la formació és completament participatiu, es promourà la interacció amb l’objectiu de crear una experiència d’aprenentatge dinàmica que contribueixi a l’assimilació dels continguts.

Formació teòrica-pràctica on s’utilitzaran exemples reals d’editorials catalanes.

Es recomana portar portàtil o tablet. 

Docent:

Sílvia Vallespín és filòloga, editora i especialista en màrqueting i neuromàrqueting editorial. Tot i començar la seva trajectòria professional com a correctora i editora, aviat va desenvolupar un interès pel màrqueting editorial, camp en el qual es va especialitzar. Amb més de set anys d’experiència com a directora i assessora de màrqueting, comunicació i promoció editorial, actualment lidera el departament de Neuropublishing a l’agència de neuromàrqueting The Smart Bubble, la primera que ha desenvolupat un model que uneix llibres i neurociència.

Preus:

  • Import associat: 59€ (Bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)
  • Import no associat: 99€ (Bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

Inscriu-te