La Fundació Germán Sánchez Ruipérez ha acollit avui, 27 de febrer, a la seva seu de Casa del Lector, a Matadero Madrid, la presentació i el col·loqui sobre els resultats de mercat en el sector del llibre a Espanya el 2024. Segons les dades recollides per Nielsem Book Data GfK, 2024 es converteix en l’any més èxit. euros, fet que suposa un creixement del 9,8% respecte a l’any anterior; i gairebé 77 milions de llibres impresos venuts, cosa que significa un creixement del 5,6% respecte al 2023. El creixement, per tant, de la facturació, se sustenta, gairebé a parts iguals sobre dos pilars: l’augment de les vendes, i també l’augment del preu del llibre en un 4%.
L’anàlisi per gèneres revela un repartiment equitatiu en valor entre Ficció, No Ficció i Infantil/Juvenil, amb cadascun aportant aproximadament el 30% del total. Destaca el creixement de dos dígits en els segments de Ficció i Infantil/Juvenil, cosa que reflecteix una diversificació en els gustos i una aposta per continguts i destaca, especialment el pes a les unitats venudes del segment Infantil/Juvenil que representa un 35% dels llibres venuts a Espanya el 2024.
Pel que fa als canals de venda, les llibreries físiques continuen sent un pilar fonamental del mercat, registrant un increment proper al 9% el 2024 en comparació de l’any anterior. Aquest creixement se suma al bon exercici de la resta dels canals de distribució, cosa que demostra una evolució positiva i una adaptabilitat més gran davant les noves formes de consum, tant a l’entorn digital com al tradicional. És important tenir en compte que els informes de Nielsen Book Data i Gfk només comptabilitzen tres tipologies de canals: Grans Magatzems i Cadenes, llibreries pures i hipermercats; deixant fora les vendes d?actors com Amazon.
Davant d’aquesta perspectiva, Luis González, director de la Fundació Germán Sánchez Ruipérez, va assenyalar: «Les xifres presentades reflecteixen que continua la tendència positiva dels darrers anys i és interessant relacionar-la amb el creixement dels índexs de lectura a Espanya. És una indústria que depèn de la fortalesa d?uns hàbits de lectura, que són el principal actiu d?una societat que vol progressar».