Article de l’ACN publicat a Vilaweb el 24 d’octubre del 2016. Fes clic aquí per veure la notícia original

El XXII Saló del Manga de Barcelona ja ha esgotat les entrades del cap de setmana i incrementarà el seu espai expositiu fins als 70.000 metres quadrats en l’edició d’enguany, que se celebrarà del 29 d’octubre a l’1 de novembre al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona.

El director del Saló del Manga de Barcelona, Carles Santamaria, ha explicat en una roda de premsa aquest dilluns que enguany també s’arribarà a un rècord dels expositors que participen en el certamen -un total de 188- i ha destacat que els abonaments de quatre dies també s’han esgotat, un fet que mostra la bona marxa del saló. En total, s’han venut ja unes 75.000 entrades i s’espera que s’arribi a les 100.000 entrades en total, a banda de totes les invitacions que reparteix l’organització entre els expositors i els invitats. Santamaria ha recordat que l’any passat va haver-hi 137.000 accessos al Saló i que enguany es poden arribar als 140.000.

plano-palacios-esp-4

Planell del XXII Saló del Manga a Barcelona

Santamaria ha comentat també que el Saló del Manga repeteix enguany la seva ubicació al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, un lloc molt ben situat al centre de la capital catalana –ha opinat- però ha demanat als responsables de la Fira que millorin les instal·lacions. El president de FICOMIC i del Gremi d’Editors de Catalunya, Patrici Tixis, ha valorat que el Saló del Manga no renuncia a cap opció en el futur, com un eventual trasllat del certamen al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, però que això no depèn completament dels organitzadors, sinó també de la Fira. El president de FICOMIC també ha celebrat que el saló creix per tercer any consecutiu fins als 70.000 metres quadrats, un 40% més que fa dos anys, amb presència a quatre pavellons i a la plaça de l’Univers del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. “És un saló del manga i és una representació de la cultura japonesa, tant a nivell artístic com gastronòmic. És motiu de celebració poder organitzar aquest saló, que també representa una entrada al món de la lectura per a molta gent”, ha sentenciat. En aquest sentit, Santamaria ha afegit que alguns dels elements centrals del saló seran la literatura japonesa i el fenomen dels ‘pokemon’.Una finestra a la cultura japonesa. El director de Comunicació d’Honda Motor Espanya, Albert Cavero, ha apuntat que com a patrocinadors volen donar suport a qualsevol mostra de la cultura japonesa a Catalunya. Cavero ha recordat que el manga i Honda neixen a la postguerra mundial, en un moment que la societat japonesa necessita recuperar-se anímicament. “Mentre els cotxes d’Honda donen mobilitat, el manga dóna il·lusió a la societat japonesa en aquell moment. Els dos fenòmens –Honda i el manga- tenen paral·lelismes fins al punt que s’han retroalimentat i alguns dissenys del manga han influït en el disseny de cotxes i motors d’Honda”, ha apuntat.El cap d’estudis de l’Escola de Còmic Joso, Josep Maria Polls, ha explicat durant la roda de premsa que el seu centre realitzarà diversos tallers durant el saló, en especialitats com l’anime o els vídeojocs (en col·laboració amb universitats com la UPC o la UPF), entre d’altres. L’acte també ha comptat amb la presència de la cònsol de Japó a Barcelona, Akiko Sagano, que ha desitjat que l’esdeveniment serveixi per acostar la cultura del seu país a Espanya i que això ajudi a incrementar el nombre de turistes espanyols que visiten el Japó.

roda-premsa-xxii-salo-del-manga-juan-miguel-morales-5

Cònsul general adjunta del Consulat General del Japó a Barcelona, ​​Akiko Sagano; el president de FICOMIC i del Gremi d’Editors de Catalunya, Patrici Tixis; el director de comunicació d’Honda Motor Espanya, Albert Cavero; el director d’estudis de l’Escola de Còmic Joso, Josep Maria Polls; i el director del Saló del Manga de Barcelona, ​​Carles Santamaria. Foto: Juan Miguel Morales