Per primera vegada, el Sindicat Nacional de l’Edició (SNE) va mesurar, a partir d’una mostra representativa, el repartiment del valor generat per l’edició de llibres: de mitjana, el 25% de la facturació neta d’una editorial va als autors. i el 18% el conserva l’editor, un cop assumits els seus costos directes.

En el marc de les discussions mantingudes l’any 2023 amb les organitzacions d’autors, la National Publishing Union va considerar necessari abordar d’una manera factual i objectiva la qüestió de compartir valor entre autors i editors, mitjançant la realització d’un estudi en profunditat. El preu de venda del llibre es reparteix a la meitat entre llibreters, distribuïdors i distribuïdors, mentre que l’altra meitat constitueix la facturació neta de l’editor. Per tant, el repartiment de valor entre autors i editors s’estudia únicament en funció dels ingressos que rep l’editor.

Aquest estudi pretén contribuir a una millor comprensió de les realitats econòmiques de les editorials i documentar el repartiment de valor entre autors i editors.

El valor generat, és a dir, el marge sobre els costos directes abans dels drets d’autor, ascendeix al 42,6% de la facturació neta de l’editorial que es divideix entre els drets d’autor percebuts pels autors (24,8%) i el que reté l’editor (17,8%) per cobrir la seva estructura estructural. costos (12,9%) i contribueix al seu benefici d’explotació abans d’impostos (4,9%).

Article publicat pel Syndicat Național de l’Édition, clica aquí per accedir-hi