El Premi Ángel Crespo, en honor a l’insigne traductor, poeta i humanista mort a Barcelona el 1995, l’atorga anualment l’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya des de 1998 per a destacar la importància de la tasca dels traductors. Està reconegut com un dels certàmens més prestigiosos del món de la traducció per l’alt nivell de les obres candidates de cada any.

El Premi Ángel Crespo 2023 ha estat concedit a la traductora Núria Molines Galarza, per la traducció de l’obra Primavera fosca, d’Unica Zurn, i editat per Wunderkammer.

El Gremi d’Editors de Catalunya celebra la Nit de l’Edició el dilluns 4 de desembre al Teatre Goya de Barcelona, on es lliurarà el Premi Ángel Crespo

Núria Molines Galarza és graduada en Traducció i Comunicació Intercultural per la Universitat Europea de València. Té un Màster en Interpretació de Conferències Interdisciplinars (UEV) i el Màster Universitari en Traducció Audiovisual (UAB). És doctora internacional en Traducció per l’UJI amb una tesi titulada “No deixar caure el cos: Derrida i la traducció com a forma de l’esdeveniment”. Actualment, és directora de la revista acadèmica Asparkia, investigació feminista.

Combina la seva tasca de traductora literària, audiovisual i intèrpret amb la docència com a associada al Grau de Traducció a la Universitat Jaume I de Castelló i al Màster de Traducció Audiovisual de la Universitat Europea de València. S’ha especialitzat en la traducció d’assaig i de literatura contemporània, amb més de 60 títols publicats.