El 4 de gener passat, la Börsenverein des Deutschen Buchhandels -l’associació alemanya d’editors i llibreters- va presentar la seva avaluació anual de principis d’any sobre els resultats del mercat alemany del llibre. Un any més, l’organització informa que publicarà un informe extens i més al detall a l’estiu del 2024. La informació es basa en dades del Panell de Consumidors GFK.

La facturació el 2023 a Alemanya, va mostrar un repunt positiu del 2,9% a tots els canals centrals de venda en comparació del 2022. Al mercat alemany, aquests canals centrals inclouen les llibreries físiques, el comerç digital (Amazon inclòs), les llibreries de les estacions de tren, els grans magatzems, les botigues de productes elèctrics i les farmàcies.

No obstant això, la valoració real de les vendes del mercat, van caure un 1,9% en comparació dels resultats del 2022. Això és perquè el preu mitjà dels llibres va pujar un 4,9% el 2023, contribuint així a la xifra positiva de facturació. Segons l’informe, les llibreries locals han evolucionat d’acord amb el mercat en conjunt: les llibreries físiques van tancar l’any amb un augment del 2,8% en el volum de negoci i un descens del 2,2% en les vendes respecte a 2022.

La presidenta de l’associació alemanya d’editors i llibreters, Karin Schmidt-Friderichs va declarar que «en comparació amb el feble any anterior, el comerç del llibre s’ha recuperat en termes de facturació. Especialment en aquests temps difícils, la gent utilitza els llibres per ampliar els seus coneixements, desconnectar, però també per enfrontar-se a la realitat actual, un bon senyal en vista dels grans problemes i dels conflictes polítics i socials». Tot i això, afegia que «molts consumidors estan inquiets i segueixen reticents a gastar», explicant que «la disminució de l’afluència als centres urbans significa que menys persones fan nous descobriments a les llibreries, cosa que és dolenta per a la diversitat cultural».

Quant a l’evolució dels diversos productes editorials, la ficció és el gènere que mostra més creixement, amb un augment del volum de negoci d’un 7,7% respecte de l’any anterior, incloent-hi també un creixement en el nombre d’exemplars venuts en 1, 2%. Al costat contrari de la balança trobem que les vendes de llibres de viatges i guies van decréixer, un 1,7% i un 0,7% respectivament davant del 2022. La facturació de la No ficció va tenir un augment del 2,7%, mentre que la de llibres infantils i juvenils van créixer un 2,4% respecte a les xifres del 2022.

Article publicat a PublishNews, clica per accedir-hi