Olga R. Sanmartín
Nuno Crato sosté que “els professors s’han de concentrar a ensenyar i no perdre el temps creant materials escolars”
Quan Nuno Crato (Lisboa, 1952) va ser ministre d’Educació de Portugal, entre el 2011 i el 2015, va portar el seu país als millors resultats educatius de la història gràcies a un currículum «exigent» centrat en la Llengua i les Matemàtiques, més avaluacions externes i més suports als alumnes amb dificultats. Ara emprèn una croada en defensa dels llibres de text, moltes vegades injuriats o substituïts per aplicacions digitals.
Crato sosté que cal mantenir els manuals escolars -preferiblement en paper- perquè són la “plasmació d’un pla d’estudis en una exposició articulada, organitzada i seqüencial dels temes” que serveix de full de ruta jerarquitzat i objectiu per als professors, però també per als alumnes i fins i tot per als pares. «El coneixement estructurat és la base de l’escola, és fonamental per al desenvolupament de la Humanitat», afirma, insistint que «els llibres de text són la introducció al món de la lectura intel·ligent, perquè no només es llegeixen, sinó que es llegeixen per entendre».