Tant si vau assistir com si no al Fòrum Edita Barcelona, ja podeu reviure les jornades visionant els vídeos íntegres de totes les sessions, les cròniques i conclusions de la trobada, i un munt de fotos que l’organització del Fòrum ha penjat tant a l’apartat del bloc del seu web (www.editabarcelona.com) com als canals propis que Edita Barcelona ha creat a les xarxes socials Youtube (clica aquí) com FlickR (clica aquí).

Edita, tot un èxit de participació

El Fòrum Edita Barcelona, organitzat pel Gremi d’Editors de Catalunya i per la Universitat Pompeu Fabra, es va celebrar del 6 al 8 de juliol, essent tot un èxit. La primera edició del Fòrum va comptar amb 230 inscrits i la participació de 30 ponents que al llarg dels tres dies van debatre sobre els principals problemes del sector sota el títol de «Renovació i estratègies al món del libre».

El Fòrum, que va comptar amb el patrocini de l’Ajuntament de Barcelona i el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Ministeri de Cultura, Cedro i la Federación de Gremios de Editores de España, es va inaugurar al Saló de Cent de l’Ajuntament amb la presència del Tinent d’Alcalde Jaume Collboni i el Rector de la UPF, Jaume Casals. La conferència inaugural va ser a càrrec del president del Grupo Planeta, José Creuheras, «Estratègies i renovació en el món del llibre» i es va clausurar amb la conferència de Carme Riera, escriptora, acadèmica i presidenta Cedro «En defensa de la propietat intelectual».

El Fòrum va comptar amb diversos ponents de talla internacional, com Richard Charkin, director de Bloomsbury i president de l’Associació Internacional d’Editors (IPA), que va mantenir una conversa inaugural sobre l’estat de salut del món de l’edició i els reptes de present i futur del sector amb Daniel Fernández, director general d’Edhasa i president de la Federación de Gremios de Editores de España.

Edita Barcelona 2016

Richard Charkin i Daniel Fernández, amb el moderador Toni Iturbe a la dreta

També va destacar la presència de Sean O’Keeffe (Liberties Press) i Ron Grosset (Waverley Books), que van fer juntament amb Marina Espasa, coordinadora de Barcelona Ciutat de la Literatura UNESCO, una taula rodona titulada “Biodiversitat editorial i ciutats creatives de la Unesco”.

Entre els objectius del Fòrum Edita Barcelona ha estat servir de plataforma regular per debatre els principals reptes del sector; de fomentar l’intercanvi d’idees i la relació entre professionals de l’àmbit editorial; i de consolidar el paper de Barcelona com a capital internacional del llibre i de l’edició; objectius que han estat assolits en el decurs de les sessions.

El Fòrum va estar co-dirigit per Javier Aparicio Maydeu, creador i director del Màster en Edició de la UPF-School of Managmenet, Patrici Tixis Padrosa, president del Gremi d’Editors de Catalunya, i Sergio Vila-Sanjuán, periodista cultural, escriptor i historiador del món del llibre. En les seves paraules de cloenda, Vila-Sanjuán va dir que  “l’escenari editorial és més viu que mai, tot i els problemes que tenim“, afegint que “El Fòrum Edita Barcelona s’ha demostrat necessari, i esperem celebrar la segona edició l’any vinent“.