Curs Community ManagerEl Gremi d’Editors de Catalunya organitza el curs Community Manager, en modalitat presencial, i dirigit a treballadors del sector editorial, autònoms i aturats. Tenen prioritat els treballadors d’empreses associades al Gremi. Els curs està cent per cent subvencionat gràcies al suport del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.El curs tindrà 50 hores de durada, s’impartirà els dimecres de 16.00h a 20.10h, en 12 sessions entre el 2 de maig i el 18 de juliol de 2018, a les instal·lacions del Gremi. Els interessats ja poden cursar la inscripció clicant aquí

Dades del Curs:

  • Nom:  Community Manager
  • Durada: 50 hores
  • Docent: Sergi Larripa

Objectius Generals:

  • Conèixer les compètencies clau que un community manager ha d’assolir i les caracteristiques del seu lloc de treball

Objectius Específics:

  • Dominar els principis del Màrqueting Online i les formes més efectives de difondre un missatge utilitzant els diferents canals Online existents.
  • Aprendre a utilitzar de forma experimentada les principals plataformes de Social Media i aprendre a multiplicar els seus efectes utilitzant-les de forma coordinada.
  • Analitzar converses i/o opinions a les xarxes socials sobre productes o marques.
  • Dominar les tècniques per a la generació de reputació Online positiva sobre una empresa, producte o servei.
  • Aprendre a monitoritzar la nostra marca i la competència a traves de les xarxes socials.
  • Fomentar l’auto aprenentatge, ja que les eines que s’utilitzen en aquest àmbit canvien cada molt poc temps i cal mantenir-se actualitzat.
  • Afavorir el desenvolupament de les següents competències en l’alumnat: competència comunicativa lingüística i audiovisual, tractament de la informació i competència digital, competència d’aprendre a aprendre, competència d’autonomia i iniciativa personal, competència en el coneixement i la interacció amb el mon Online i competència social

Continguts:

1. Social Media i Community Manager

1.1. Xarxes socials i comunitats
1.2. Fixar els objectius d’un projecte Online: Acquisition, engagement, conversion fidelitzation
1.3. La figura del Community Manager: funcions i responsabilitats
1.4. Com dinamitzar comunitats online
1.5. Com treballar continguts en social media


2. Estratègia i creació del Pla de Mitjans Socials

3. Facebook

3.1. Característiques principals
3.2. Fanpages a facebook: Com gestionar-les? Com fer-les créixer?
3.3. Com aconseguir engagement amb la comunitat?
3.4. Pestanyes i aplicacions a Facebook

4. Twitter

4.1. Característiques principals
4.2. Llenguatge específic de Twitter
4.3. Com augmentar el número de followers

5. Pinterest, Google+, LinkedIn, imatge social i vídeo màrqueting

5.1. Pinterest, la plataforma visual
5.2. Google+: característiques principals
5.3. LinkedIn: característiques principals
5.4. Gestionar els contactes a LinkedIn
5.5. Com elaborar i optimitzar un CV a LindedIn (com millorar un extracte amb paraules claus)
5.6. Imatge social: Instagram, Flikr, Pinterest (la plataforma visual per a e-commerce)
5.7. Principis del videomàrqueting. YouTube, Vimeo i Vine

6. Eines del Community Manager

6.1. HootSuite i TweetDeck
6.2. Isuu, Slideshare i Prezi: compartir presentacions i pdfs
6.3. Mailchimp: disseny de newsletters i e-mailing

7. Mètriques i estratègies de Social Media

7.1. Mètriques i KPIs de Social Media
7.2. Analítica i monitorització en el camp del Social Media

Dates i horaris:

Seran 12 sessions, els dimecres des del 2 de maig i fins el 18 de juliol de 2018, ambdós inclosos, de 16.00 a 20.10h. Les dates concretes seran:

  • Dimecres 02/05/18
  • Dimecres 09/05/18
  • Dimecres 16/05/18
  • Dimecres 23/05/18
  • Dimecres 30/05/18
  • Dimecres 06/06/18
  • Dimecres 13/06/18
  • Dimecres 20/06/18
  • Dimecres 27/06/18
  • Dimecres 04/07/18
  • Dimecres 11/07/18
  • Dimecres 18/07/18

Lloc:

Gremi d’Editors de Catalunya (carrer València, 279, 1a planta, Barcelona)

Programa:

Inscriu-te!

Feu clic sobre el següent botó d’enllaç per formalitzar la vostra inscripció al curs “Community Manager”: FORMULARI