PLACES EXHAURIDES!

El Gremi d’Editors de Catalunya organitza una nova edició de la formació bonificada, Màrqueting digital per editorials: com integrar-lo en la nostra estratègia de màrqueting 360º”, de quinze hores de durada, i que tindrà a través de l’aula virtual ZOOM.

Dades del curs:

  • Durada: 15 hores

  • Periodicitat: 10 sessions de 1 hora i 30 minuts

  • Dies: dimarts i dijous

  • Dates: 25 i 27 d’abril; 2, 4, 9, 11, 16, 18, 22 i 25 de maig de 2023

    • La sessió del dia 22 de maig serà en dilluns
  • Horari: de 18.00h a 19.30h

  • Modalitat: Aula Virtual ZOOM

Objectius:

  • Entendre el paper que juga l’ecosistema digital en el mercat del llibre.
  • Proporcionar eines per definir l’estratègia digital que millor s’adapti a cada editorial.
  • Aprofundir en el model de màrqueting digital perquè ens ajudi a ser visibles i rellevants.
  • Aprendre a definir i mesurar la consecució dels objectius de màrqueting.
  • Entendre els diferents paràmetres que formen part de l’elaboració d’un pla de màrqueting que integri les accions on i off line, un pla 360º.
  • Com ajudar a l’equip comercial a vendre millor des de màrqueting.
  • Identificar els diferents rols i competències que necessitem per gestionar el màrqueting de forma integral.

Programa:

  1. Els reptes digitals pel sector editorial
  • L’entorn tecnològic i el mercat editorial, avui
  • Prescriptors, compradors i lectors
  • El procés de compra de llibres
  1. El pla de màrqueting com a eina de treball.
    • Què és i per a què serveix?
    • Estructura
    • Anàlisi: dades i fonts d’informació
    • Elaborar el nostre DAFO
    • Definir els objectius, qualitatius i quantitatius
    • L’estratègia
    • El pla d’accions
    • Com ho mesurem
  1. Compradors de llibres i processos de compra: com els definim
    • Buyer Persona
    • User Persona
    • Customer Journey
  1. Els actius digitals d’una editorial: la web
  • Arquitectura i organització del contingut
  • Usabilitat i experiència d’usuari
  • La fitxa del llibre
  • La importància de les metadades
  • Interpretar les mètriques bàsiques de Google Analytics
  • El marc legal: cookies i textos legals
  1. Els actius digitals d’una editorial: els contactes de la BBDD.
  • El marc legal: la RGPD
  • Captació de dades i segmentació
  • Anatomia d’un email, i tipus d’emails i accions.
  • Pla d’enviament d’emails
  • Mètriques
  1. Alimentar els actius digitals amb continguts de qualitat
  • Estratègia de continguts: què és i com la definim.
  • Treballa els territoris de continguts: de què parlem quan volem parlar de llibres?
  • Distribució, formats, audiències.
  • Mètriques
  1. Posicionar-nos i fer-nos visibles a Google: SEO i SEM
  • Tràfic, cercadors i posicionament orgànic
    • La meva web és visible? Com encarar una auditoria SEO
    • La importància de les metadades (i 2)
    • Mètriques
  • Publicitat a Google
    • Estratègies SEM
    • L’embut i les cerques
    • La pàgina de destinació o Landing page
    • Mètriques
  • Publicitat a Amazon
    • L’entorn
    • Estratègies
  1. La interacció amb l’audiència: les xarxes socials
  • Un entorn en constant evolució
  • Com definir la teva estratègia a les xarxes socials.
  • La seva gestió
  • Publicitat a les xarxes socials
  • Mètriques
  1. El pla de màrqueting 360º: integrem el digital i l’offline
  • Com treballar amb el distribuïdor: eines comercials i processos interns
  • El Trade Marketing
  • La comunicació
  • El pla d’accions final
  1. L’equip i la organització
  • Rols
  • Processos
  • Eines

PROGRAMA EN PDF

consultora-eva-guellDocent:

Eva Güell, consultora i formadora especialitzada en el sector editorial. Digitalització, màrqueting 360º i producció d’audiollibres.

Ha estat responsable digital a la Divisió Editorial del Grup Planeta i a Anagrama, i liderat departaments i projectes de marketing a diverses editorials i distribuïdores. És professora del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management.

Preus:

  • Import associat: 225 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

  • Import no associat: 260 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

Instruccions de connexió:

Utilitzarem la plataforma ZOOM Cloud Meetings, que és una aplicació gratuïta de videotrucada que es descarrega pel mòbil (Apple Store / Google Play) i també per l’ordinador o tauleta. Aquesta aplicació l’haureu de descarregar per tenir accés al servei.

Abans de l’inici del curs us farem arribar al correu electrònic que ens hagueu facilitat, un enllaç directe per connectar a la formació online, també una ID i una contrasenya per si connecteu directament a Zoom. Comproveu els requisits del sistema (àudio i vídeo) per evitar problemes de connexió. Connecteu-vos quan rebeu les instruccions , 15 minuts abans de l’inici, per comprovar que tot funciona correctament.

Funcionament de les classes:

  • S’iniciarà la sessió amb puntualitat
  • Posteriorment rebreu la presentació del curs

Inscriu-te!

Feu clic sobre el següent botó d’enllaç per formalitzar la vostra inscripció al “Màrqueting digital per editorials: com integrar-lo en la nostra estratègia de màrqueting 360º: FORMULARI (PLACES EXHAURIDES!)

Si l’empresa així ho desitja, el Gremi podrà gestionar els procediments administratius amb FUNDAE, per tal que puguin bonificar-se totalment o parcial la formació realitzada. Per a empreses associades, el cost de les gestions administratives inherents al procés de bonificació serà de 0€. Per a empreses no associades, el Gremi facturarà el 10% del cost del curs en concepte de gestió administrativa de la bonificació. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb la Secretaria del Gremi: formacio@gremieditors.cat